Link til f.eks kort
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-07-07 19:06

Er der nogen i dette forum, der ved hvordan man linker fra et
menu-knap til f.eks et kort. Jeg har set at man på www.find.dk
kan få en html-kode og sætte ind på sin hjemmeside, men så står
der bare "her kan du finde mig" som man så skal trykke på først
og så åbner kort-siden sig. Kan man ikke linke direkte så
kort-siden åbner når siderne læses ind?

mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 31-07-07 21:26

"Lars Bjarne Christensen" <lbc@biberpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bare "her kan du finde mig" som man så skal trykke på først
> og så åbner kort-siden sig. Kan man ikke linke direkte så

Hmmm... lyder som du gerne vil kaste dig ud i noget deeplinking. Det kan
absolut ikke anbefales, da der er ophavsret på kort, og feks. krak er MEGET
krakilske og låner ikke deres kort ud gratis. Så inden du begynder på den
slags, så tjek lige om du bryder ophavsretten, og risikerer at få sendt en
meget dyr regning.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-07-07 21:41

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> slags, så tjek lige om du bryder ophavsretten, og risikerer at få sendt en

Hej Eva!

Tak for dit svar. Jeg har selvfølgelig benyttet mig af "FreeMap" som er
er gratis for alle. Det juridiske skulle være i orden. Når man anmoder om en
kort får man udleveret en stykke HTML kode som flg.

<!--FIND.dk KORT HTML KODE START-->
<a
href="http://www.find.dk/kort.asp?brugs_bevis=19317&vejnavn=Strandvejen&husnr=1
00&postnr=2900&postdist=Hellerup">Her bor vi</a>
<!--FIND.dk KORT HTML KODE SLUT-->

Nu vil jeg gerne vide om man ikke kan linke direkte, således kortet kommer på
hjemmesiden når siderne bliver læst ind.

Fra : enkvinde

Dato : 31-07-07 22:48

> Nu vil jeg gerne vide om man ikke kan linke direkte, således kortet kommer
> på
> hjemmesiden når siderne bliver læst ind.
>
> Mvh. Lars

Mon du ikke lige skulle tjekke de betingelser, som du har godkendt, da du
oprettede dig

Der står nemlig...
Aftale: Ansøger gives retten til ubegrænset GRATIS brug af kortløsningen på
Find.dk. Ansøger placerer html link på egen hjemmeside efter forskrifter fra
Find.dk. Find.dk har retten til at lukke for ansøgers kort-link-løsning,
såfremt Find.dk finder dette nødvendigt. Enhvert kort-link skal pege på
http://www.find.dk/kort.asp?brugs_bevis=19337&(ekstra parametre) som angives
af Find.dk under html kode.

Denne løsning må KUN benyttes til 1(éen) adresse visning og må ikke
redigeres eller opsættes på anden måde end efter anvisningerne fra Find.dk
og altid kun således at Find.dk´s reklame-spots vises på kort siden.
Adressen angives ovenfor.

Det burde give dig svaret

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-07-07 23:00

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 21:38

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> MEGET krakilske og låner ikke deres kort ud gratis. Så inden du begynder
> på den slags, så tjek lige om du bryder ophavsretten, og risikerer at få

Jamen der er nu faldet dom i en sag om deep linking, og her havde dommeren
helt styr på hvad der var op og ned i sagen, så fra nu af er deep linking
tilladt. Så nu er det bare om at komme igang med at linke!!!!! Dyblink til
alt, gjaldede dommeren i sagen mellem Ofir og Home
http://www.djh.dk/ejour/53/53Dyblink.html

Kraks advokater er ude i det rene vrøvl, og de vil tabe med et brag, hvis de
går i retten. Hvorfor lægger Krak et kort på nettet? Fordi det skal bruges,
selvfølgelig. Hvorfor lægger vi ting og sager på nettet, fordi det skal
bruges selvfølgelig. Men vi skriver da ikke i betingelser og vilkår for
hjemmesiden, at hvert link koster kr. 4.500. Hvis Krak ikke vil have at vi
linker til deres ting, så må de sgu fjerne det fra nettet. Kort og godt.

Altså - nettets naturlige funktionsmåde er da ikke, at vi lægger ting ud på
vores hjemmesider til offentlig benyttelse, for derefter at sende regninger
til hinanden? Helt ærligt - der er ingen basis for det i hverken
aftaleloven, markedsføringsloven, e-handelsloven eller hvad man nu kan finde
på. Det er absurd.

Kan iøvrigt anbefale http://findvej.dk til kort.

mvh
Ulrik