Billeder, - kopiering nej tak
Fra : Charlotte

Dato : 25-07-07 18:57

Er der nogen der kan hjælpe?
Hvordan sørger man for at billeder ikke kan kopieres/gemmes fra
ens side?
Jeg bruger frontpage 2003

KH
Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 25-07-07 19:20

> Er der nogen der kan hjælpe?
> Hvordan sørger man for at billeder ikke kan kopieres/gemmes fra
> ens side?
> Jeg bruger frontpage 2003
>
> KH
> Charlotte

Hej Charlotte

Man lader være med at lægge dem ud

Det er ikke muligt at forhindre kopiering af billeder, da de bliver hentet
ned til brugerens pc, når de vises frem på din side. Derfor kan brugeren
altid finde billedet i sin pc`s cashe, hvis han eller hun roder lidt efter
det.

Så selv om du kobler et javascript med "højreklik forbudt" på din side, så
kan man altså snuppe billederne, hvis man virkelig vil.

Den eneste måde de ikke kan hugges på, er som sagt, at lade være med at
lægge dem op.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.
"Charlotte" <chajasa@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Charlotte

Dato : 25-07-07 20:52

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> kan man altså snuppe billederne, hvis man virkelig vil.
>
> Den eneste måde de ikke kan hugges på, er som sagt, at lade være med at

Ja det har du selvfølgelig ret i, men mon du kan hjælpe mig med javascriptet?

Hilsen

Fra : enkvinde

Dato : 25-07-07 22:48

> Ja det har du selvfølgelig ret i, men mon du kan hjælpe mig med
> javascriptet?

Lige netop java script har den store fordel, at de kan snuppes fra sidens
kildekode
Så når du ser funktionen, så stjæl den.
Eller søg på google, der findes et hav af dem.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Charlotte

Dato : 26-07-07 13:23

> [...]
> kildekode
> Så når du ser funktionen, så stjæl den.
> Eller søg på google, der findes et hav af dem.

Jeg har fundet et, og det fungere fint, men det hjælper selvfølgelig ikke på
mit problem, da man stadigvæk kan køre musen hen over billedet og her få lov
til at gemme billedet..!! Ved du om man kan man fjerne den boks fra
billedet??

TAK for dine svar, og håber du har tålmodighed til dette også

Fra : enkvinde

Dato : 26-07-07 13:30

> [...]
> billedet??
>
> TAK for dine svar, og håber du har tålmodighed til dette også

Ellers prøv det her. Det bruger jeg selv på min side og det laver ikke det
julenummer

<script language=JavaScript>
<!--

//Disable right click script III- By Renigade (renigade@mediaone.net)
//For full source code, visit http://www.dynamicdrive.com

var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-07-07 14:46

Hvorfor dog ødelægge folks brug af højreklik når det alligevel ikke
beskytter noget som helst?
Højreklik bruges bla. til:
Åben link i nyt vindue/tab.
Udskriv.
Gem Link som.

Disse muligheder tager du fra dem uden at få andet end sure brugere ud
af det. Bliver de sure nok vælger de hurtigt at besøge en anden
hjemmeside i stedet.

Fra : enkvinde

Dato : 26-07-07 15:25

> [...]
>
> Disse muligheder tager du fra dem uden at få andet end sure brugere ud
> af det. Bliver de sure nok vælger de hurtigt at besøge en anden

Kære Jens Peter

Alt det ved jeg skam godt
Jeg bruger det meget velovervejet på min animationsside. Ganske enkelt
fordi, at de ikke skal kopiere miniature billederne, men tage orginalen
istedet.
Hos mig er det altså ikke tænkt som tyveri sikring, men derimod som en
service.
Og ingen har endnu klaget over den service

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 27-07-07 08:55

Mit indlæg var ikke kun rettet mod dig, men det er da rart at høre at
du i det mindste har en fornuftig grund til at bruge det.
Generelt sagt, hvad gør det at hr. eller fru Jensen synes så godt om
et billede på ens hjemmeside at de vil bruge det som baggrund på deres
skrivebord? Det er dem der vil misbruge det man skal bekymre sig om,
og de ved allesammen hvordan man kommer udenom et "ingen højreklik"
script.
Den sidste type her beskytter man imod med vandmærke på sine billeder
og ved kun at have billedet i en opløsning så lav at den kun egner sig
til en skærm.

On Thu, 26 Jul 2007 16:25:16 +0200, "enkvinde"