movieclip knap
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 16-07-07 01:33

Jeg sidder og arbejder med nogle videoer som skal kører på et
website.
Når man kommer ind på selve sitet vil den første video automatisk
sætte igang.

Når man trykker stop(knap jeg selv har lavet), stopper videoen og
et "gardin/dør" ruller for og dækker videoruden. I sidste frame
af denne kommer tre tekster(i form af knapper) med titler på
andre vidoer. Når man trykker på en af disse vil en ny video
starte.

Problemet er at gardinet eller døren er et movieclip og jeg skal
få tekstknapperne til at springe i hovedscenens frames, i
modsætning til movieklippets frames. Hvordan gør jeg det?

En anden ting er at gardinet/døren skal køre modsat, når en ny
video starter. Altså når man vælger en ny video skal movieclippet
spille baglæns, så der bliver åbnet ind til videovinduet igen.
Håber nogen kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne