Online katalog
Fra : Frank Dyring

Dato : 11-07-07 23:50

Jeg vil gerne lave et online katalog i stil med følgende:

http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wwfhg

Specielt er jeg interesseret i det visuelle med at siderne
"bladrer" rigtigt og man kan se indholdet på den "bladrende"
side.

Er der nogen, der har idéer - evt links til tutorials? Vil gerne
opbygge det selv fremfor blot at købe løsningen hos zmag.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-07 11:06

Frank Dyring wrote:
> [...]
> Er der nogen, der har idéer - evt links til tutorials? Vil gerne
> opbygge det selv fremfor blot at købe løsningen hos zmag.dk

Erik Natzke havde for ikke så lang tid siden en lille case om hvordan
han havde grebet det an. Dog har han lavet sit site om, men du kan jo se
om du kan finde den et sted (http://jot.eriknatzke.com/)

Anyway, så er jeg selv ved at lave noget tilsvarende fra bunden. Min
metode har været at sidde med 2 stykker papir og virkelig studere følgende:

* rotation
* constraints (altså, hvor "låser" elementerne i forhold til hinanden)
* masking (hvilke dele af en side kan man se på et givent tidspunkt)
* vinkler

Når du begynder at komme i dybden med ovenstående, vil du se at der
faktisk er temmelig meget matematik og mange scenarier at holde styr på,
men hvis man holder tungen lige i munden og tager det lidt efter lidt
kan det "sagtens" lade sig gøre.

mvh
Kim Jensen

Fra : Alex Zakrisson

Dato : 18-12-07 02:22

Hejsa!

Ja jeg har været det igennem. Det kræver virkelig en masse bladren frem og
tilbage i magasiner. Jeg kan huske jeg brugte et stort varehuskatalog. Men
et sjovt projekt hvor man prøver at efterligne en fysisk bevægelse.
Det kunne være man skulle lave en lille tutorial.. Hmm..

Jeg har tid siddet og brugt z-mags, men efter et stykke tid er den bladren
bare kedelig. Så bruger jeg bare knapperne. Så det er spørgsmålet om det er
riden værd, eller om man bare skal springe den bladrende sag over og bare
lave en hurtig animation og komme videre til næste side. Jeg tror jeg vil
vælge det sidste, hvis jeg skal gøre det igen.
Eksempelvis synes jeg at http://digitalkatalog.dk/freeware/eksempel/ er for
langsomt.

God arbejdslyst!
/Alx