Knapper navigation i MX 2004
Fra : Nederbasse

Dato : 26-06-07 09:58

Hejsa

Hvis nu gerne vil lave noget navigation med nogle knapper og ikke har tid/
kan finde ud af/gider ikke finde ud af Actionscript, hvordan laver man det
så ?
Går jeg ind under Actions -> Global Functions -> Timeline Control kan jeg
finde gotoAndStop men hvor er den event, altså klik på knappen, som aktivere
gotoAndStop ?
BTW der er Flash MX 2004 jeg sidder med.
I hjælpen står der man skal skrive noget script men det må vel også være
muligt at klikke sig frem i Actions ?

I de ældre versioner af Flash var der 2 modes Expert og beginner (tror jeg
det hed) de versioner var noget nemmere at arbejde med når man kun bruger
programmet 2-3 gange om året

Lars

Fra : Daniel Valentin

Dato : 10-07-07 09:34

Nederbasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> kan finde ud af/gider ikke finde ud af Actionscript, hvordan laver man det
Det tager ca 10 min. at læse en tutorial om at lave knapper i flash.
> Går jeg ind under Actions -> Global Functions -> Timeline Control kan jeg
> finde gotoAndStop men hvor er den event, altså klik på knappen, som aktivere
> gotoAndStop ?
F.eks. "on(release){gotoAndStop(frame);}" release er når du slipper
museknappen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne