Film på hjemmeside - Newbie
Fra : Søren

Dato : 30-05-07 17:48

Hej

Jeg har brug for at vise nogle filmklip på vores hjemmeside. Det er nogle
klip på 2-3 min pr stk som skal vise hvordan man gør nogle bestemte
funktioner i en billeddatabase som vores kunder benytter.

Jeg havde tænkt mig at optage det der sker på skærmen som så danner en lille
film. Afhæng af komprimering fylder dette flere hundrede MB for et par min.
Denne kan jo så sættes ind i Flash Som kan komprimere det godt så det kan
streames.

Er det den rigtige måde at gøre det på eller hvordan gøres det nemmest/mest
korrekt ?

Jeg har Flash CS3 til rådighed.

Søren

Fra : Claus U

Dato : 30-05-07 20:52

Søren skrev:

> Er det den rigtige måde at gøre det på eller hvordan gøres det
> nemmest/mest korrekt ?

Nu har jeg kun erfaring med Flash, så jeg kan kun tage stilling til, om
ovenstående er muligt og ikke om det er mest hensigtsmæssigt.

Prøv at se den film jeg har oprette på adressen:
http://cykeltyven.dk/test/test3.html (Filmen hopper lidt, men det
skyldes mest den måde jeg har optaget den og selvfølelig kvaliteten)

Det er rimeligt simpelt at importere avi filmen til Flash C3, som du kan
se. I overstående eksempel går jeg fra en avi film på 5,1 mb til en
flash på 1,7 mb.

Den måde jeg har optaget filmen på er via Vmware <http://www.vmware.com>
Hvor jeg har mulighed for at starte en virtuel maskine op og arbejde i
den.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk