Flere kuld i samme stærekasse på en sommer~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-05-07 21:18

Hej fuglekyndige,

Jeg har i samarbejde med børnene sat en stærekasse op i haven for en 3 - 4
år siden. Hvert forår bliver kassen indtaget af et stærepar som så får et
kuld unger på vingerne, forlader stærekassen, og så sker der ellers ikke
mere i kassen den sommer.
Årets kuld har netop forladt kassen denne uge - og så er det jo at man
tænker at der jo burde være masse af tid for et andet par til at overtage
boligen ?

Altså mit spørgsmål ? - får stære ikke flere kuld hen over sommeren, og
hvorfor er der aldrig et andet par som overtager vores redekasse når det
første kuld er flyttet ud ?

mvh

Andreas M. Hansen