Nattergale live ved Brabrandsøen netop nu
Fra : Erik.W

Dato : 18-05-07 18:39

Her i eftermiddags mellem 16-17 sang tre til fire nattergale hanner om
kap ved brabrandstien neden for Brabrandhallerne
Engdalsvej 86-88, 8220 Brabrand på strækningen hen mod rostadion. Folk
stoppede op og lyttede i fascination. Mon ikke de giver ekstra
koncerter hele weekenden?

Mvh Erik W.

--
Venlig hilsen Erik.W

Fra : Erik.W

Dato : 20-05-07 09:58

Erik.W forklarede:
> Her i eftermiddags mellem 16-17 sang tre til fire nattergale hanner om kap
> ved brabrandstien neden for Brabrandhallerne

Jeg går og undrer mig over at så mange hanner synger på samme lille
område.

Kan det virkelig passe at det er almindelig territorialsang og at der
er 3-4 reder i samme område?

Eller er det snarere 3-4 hanner netop ankommet med trækket der
konkurrerer om først at score en hun og erobre området?

Mvh Erik

--
Venlig hilsen Erik.W