fiskeri på island?
Fra : Thomas S Knudsen

Dato : 19-05-07 11:52

jeg skal til island i sommerferien, og ville gerne op og fiske lidt. hvad er
reglerne for det? og må man fiske med eget grej der oppe?

på forhånd tak ;)

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-07 21:18

"Thomas S Knudsen" <thomas.s.knudsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg skal til island i sommerferien, og ville gerne op og fiske lidt.

Du er millionær, kan jeg forstå.

> hvad er reglerne for det? og må man fiske med eget grej der oppe?

Mig bekendt er det ualmindeligt svært at medbringe eget grej til Island. Har
du overvejet en opringning til den islandske ambassade, eller er det for
let?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-07 21:34

Jens Bruun wrote:

> Du er millionær, kan jeg forstå.

Det er kun laksefiskeriet som er exstremt dyrt, man kan godt finde bæk-
og søørredfiskeri som er til at betale, kystfiskeriet er gratis, og
havfiskeriet er rimmelig i pris.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : PMH

Dato : 20-05-07 23:04

> [...]
>

> Mig bekendt er det ualmindeligt svært at medbringe eget grej til Island.
> Har du overvejet en opringning til den islandske ambassade, eller er det

Det er ikke mere svært end alle andre steder..

Men de forlanger at ALT fiskegrej skal være desinficeret,
og tolderne i lufthavnen vil se attesten. Hvis du ikke har en
attest, så får du ikke grejet udleveret.

Jeg var på laksefiskeri i East Rangá for nogle år siden,
(og nej, jeg er ikke millionær) der ville de se en attest på
grejet, og alt hvad der ikke var nyt i forseglet emballage,
skulle stå på attesten, og være i en plomberet indpakning.
Og det gælder alt hvad der er i berøring med vandet,
waders, liner, hjul, stænger, fluer osv.
Eneste forskel på Island og feks. Norge er, at på Island
er de virkelig seriøse med kontrollen, hvorimod man i
Norge forsøger at håndhæve nogle regler, men at deres
forsøg er temmelig useriøs.

PMH

Fra : JG

Dato : 08-06-07 12:38

PMH skrev:

> Eneste forskel på Island og feks. Norge er, at på Island
> er de virkelig seriøse med kontrollen, hvorimod man i
> Norge forsøger at håndhæve nogle regler, men at deres
> forsøg er temmelig useriøs.

Det er korrekt med en enkelt tilføjelse. Islændingene stiller skrappere
krav til den kemi, der bruges under desinficeringen. I Norge er Virkon-S
tilstrækkeligt. Kan ikke huske, hvad der kræves, når man skal til
Island, men det er en del skrappere.

JG

Fra : TT

Dato : 30-05-07 09:21

> [...]
> jeg skal til island i sommerferien, og ville gerne op og fiske lidt. hvad
> er reglerne for det? og må man fiske med eget grej der oppe?

Jeg var på havfiskeri deroppe, super fedt, man fanger oceaner af lange,
torsk sej osv. _Jeg lånte bare udstyret deroppe.

-TT