Telefonsælgere
Fra : Kert Rats

Dato : 08-05-07 23:34

Kuren mod telefonsælgere kan være, at når de ringer til en, da sige: "Vent
lige et øjeblik. Jeg skal lige ...".
Lad derefter røret ligge. Efter et stykke tid har sælgeren lagt på - og har
spildt en del af sin dyrebare tid.

Jeg fryder mig over at kunne plage disse frygtelige mennesker -
telefonsælgerne - og glæder mig til, at den næste ringer til mig.

Venligst

Kert Rats
Telefonsælgerhader

Fra : nana sørensen

Dato : 09-05-07 12:22

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg fryder mig over at kunne plage disse frygtelige mennesker -
> telefonsælgerne - og glæder mig til, at den næste ringer til mig.

Desværre bliver du bare ringet op igen, da du bliver krydset af som "Ikke
til at få fat i". Dvs. de ringer dig op en anden gang, når listerne bliver
kørt igen. Hvad er pointen i at få sælgeren til at spilde sin tid? Hvorfor
siger du ikke bare: nej tak, jeg vil ikke. ? Jeg har aldrig haft problemer
med at de ikke fattede et nej. Du kan evt. også bede dem om ikke at bruge
dit nummer igen, for de gør faktisk en indsats for at undgå de emsige.

Mvh. Nana (Har arbejdet for et analyseinstitut.)

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-07 13:03

In news:OV60i.104$_M1.4@news.get2net.dk,
Kert Rats <stendod@gravklar.dk> typed:
> [...]
>
> Jeg fryder mig over at kunne plage disse frygtelige mennesker -
> telefonsælgerne - og glæder mig til, at den næste ringer til mig.

Jeg har altid benyttet mig af min ret til at sige nej-tak. Det har
aldrig voldt problemer.

Det er ligesådan med Jehovas Vidner der kommer til døren. Jeg har
intet imod dem, og det har altid været søde og høflige mennesker, men
jeg har ikke lyst til en diskussion om religion, og har derfor frabedt
mig deres besøg. Jeg har observeret så sent som i søndags, at de går
med en liste i hånden, og de gik ind til de omkringboende men kom ikke
ind til mig

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ck

Dato : 09-05-07 21:00

> [...]
> imod dem, og det har altid været søde og høflige mennesker, men jeg har
> ikke lyst til en diskussion om religion, og har derfor frabedt mig deres

Jeg har også haft besøg af jehovas vidner, som jeg venligt og bestemt har
sagt at jeg ikke var interesseret, det er blevet accepteret uden problemer
og de er gået igen.
Skal lige skrives en vinterdag hvor det var rigtigt koldt, ringede de på min
dør og jeg inviterede dem ind på en kop varm kaffe men jeg sagde de ikke
skulle prædike Jehova, vi havde en hyggelig sludder om alt andet og de fik
mere energi til deres forsatte tur. Jeg kan bare ikke lide at de tager deres
børn med på turen, jeg har også set nede ved min station når de har stået
med deres blade, de har haft deres børn/børnebørn stående ved siden af på
10/12 år PUHA hvis deres skole kammerater kommer forbi.

CK
Ateist

Fra : ck

Dato : 09-05-07 20:33

> [...]
> Jeg fryder mig over at kunne plage disse frygtelige mennesker -
> telefonsælgerne - og glæder mig til, at den næste ringer til mig.

Hvorfor siger du ikke bare hurtigt og kort du ikke er interesseret, det har
jeg altid gjort og det er altid blevet respekteret.

CK

Fra : Hansen

Dato : 09-05-07 21:57

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg fryder mig over at kunne plage disse frygtelige mennesker -
> telefonsælgerne - og glæder mig til, at den næste ringer til mig.

Lær lidt her: www.vibrugerikke.dk

jeg har brugt metoden overfor en avissælger:

Sælger: jeg kan tilbyde et abonnement på avis
Mig: jeg har en
Sælger: .....jamen har jeg ikke ringet til (adr.)
Mig:. Jo
Sælger: og du siger at I har et abonnement
Mig: nej det sagde jeg ikke. Jeg sagde at jeg havde en. En avis altså. Den
er godt nok et par uger gammelm, men der står jo altid det samme om nød og
død og ødelæggelse i den. Selv TV-programmerne er genudsendelser så når jeg
vil læse avis tager jeg bare den.
Sælger ?!?!?!
Sælger: nå ja så kan jeg nok ikke sælge et abonnement til dig
Mig. Rigtigt gættet!