Lotto...
Fra : bj

Dato : 04-05-07 19:56

Hold kæft hvor lausigt...ja undskyld sproget, men jeg ville godt nok have
dårlig smag i munden over så elendig og lille findeløn, at skraldemanden er
ærlig betyder, at fiskemanden idag er millionær

rødvin, blomster og 1000kr. i findeløn; hmm

jeg ville sku være skuffet uanset hvad, når nu det viste sig at der var så
stor en gevinst på kuponen. Come on man..

kom da til lommerne og giv skraldemanden en ordentligt findeløn

http://www.bt.dk/article/20070504/NYHEDER/70504008

bj

Fra : ks

Dato : 04-05-07 21:14

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stor en gevinst på kuponen. Come on man..
>
> kom da til lommerne og giv skraldemanden en ordentligt findeløn

fedterøv!!!
så hellere undvære - han sku minimum ha haft en mio!!!

mvh
kenneth

Fra : Pernille

Dato : 04-05-07 21:17

> [...]
> stor en gevinst på kuponen. Come on man..
>
> kom da til lommerne og giv skraldemanden en ordentligt findeløn

Jeg tror, at skraldemanden har fået en ordentlig findeløn.
Men, hvis beløbet bliver kendt, skal den stakkels skraldemand jo bare betale
en formue i skat. Er det så ikke bedre bare at sige, at han har fået 1000
kr.?
Jeg tror, at han har fået mere, end vi har fået at vide...

Fra : bj

Dato : 04-05-07 22:09

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> fået 1000 kr.?
> Jeg tror, at han har fået mere, end vi har fået at vide...

det håber jeg han har, det har han da rigtigt nok fortjent, men så synes jeg
det er sølle at ejermanden af kuponen og de 12 mill. ikke melder det ud, for
ikke at blive hetzet pga. det. ja, ved godt det med skatte, måske du har ret
i, at det er en taktisk finesse:)

men ja, en mill. ville da være fair helt klart, Kenneth

bj

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-05-07 22:50

In news:463b94a5$0$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Pernille <Hovedst@den> typed:
> [...]
> at han har fået 1000 kr.?
> Jeg tror, at han har fået mere, end vi har fået at vide...

Det tror jeg helt ærligt også, og jeg misunder ham bestemt ikke hvis
han har, de er vist helt ærligt fortjent. Fiskemanden burde dog have
gået lidt mere stille med dørene, for han vil da helt sikkert blive
chikaneret af "forargede" medborgere, det ser man jo gang på gang -
desværre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Knud Gjøl

Dato : 07-05-07 18:06

">>> rødvin, blomster og 1000kr. i findeløn; hmm

Måske man ikke lige fortæller, at han har modtaget en million kr. i
findeløn, til avisen, SKAT kan jo desværre også læse og trække % af en stor
findeløn.
Så det kunne jo være at de to havde lavet en lokalaftale dem imellem.

Fra : Frandsen

Dato : 08-05-07 13:02

"Knud Gjøl" <sighotel@sig-hotel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stor findeløn.
> Så det kunne jo være at de to havde lavet en lokalaftale dem imellem.

Nu er SKAT vel ikke dummere end at de tænker det samme, og kunne tænkes at
tjekke ham alligevel.

Fra : Pernille

Dato : 08-05-07 13:47

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> "Knud Gjøl" <sighotel@sig-hotel.dk> skrev i meddelelsen
>
> Nu er SKAT vel ikke dummere end at de tænker det samme, og kunne tænkes at
> tjekke ham alligevel.
Her ville det være dejligt, hvis SKAT ikke blandede sig. Jeg synes,
selvfølgelig, at vi skal betale skat, men i dette tilfælde, kunne de godt se
igennem fingre.

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-05-07 21:12

Pernille wrote:
> [...]
> har fået 1000 kr.?
> Jeg tror, at han har fået mere, end vi har fået at vide...

Findeløn er, såvidt jeg ved, fritaget for beskatning...

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Pernille

Dato : 09-05-07 14:12

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:4640d9ae$0$47910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Findeløn er, såvidt jeg ved, fritaget for beskatning...
>

> --
Også, hvis den er på 1.000000,00Kr ?

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-05-07 16:55

Pernille wrote:
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
> skrev i en meddelelse

> Også, hvis den er på 1.000000,00Kr ?

Godt spørgsmål. Jeg har investigeret nærmere, og fundet bl.a.: "Forslaget
indebærer, at findeløn og dusører, som gives til personer, der i særlige
situationer yder en samfundsgavnlig indsatsindsats, fritages for beskatning.
" (http://www.busch-sorensen.dk/nyheder/vis/folketingets-aabning/) - man kan
nok ikke kalde skraldemandens handling for samfundsgavnlig... :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ksk

Dato : 09-05-07 15:50

> [...]
> dårlig smag i munden over så elendig og lille findeløn, at skraldemanden
> er ærlig betyder, at fiskemanden idag er millionær

er der ikke noget med man ha krav på en vis % del af beløbet

KsK

Fra : F. Hansen

Dato : 09-05-07 15:57

"ksk" <ksk@allg1.dk> skrev i en meddelelse

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> er der ikke noget med man ha krav på en vis % del af beløbet

Måske, men husk lige at den kun var 30 kr værd på det tidspunkt den blev
fundet, eller
hvad en kupon nu koster idag. Så han skulle vel kun have haft 3 kr i
findeløn, hvis den er
på 10 %.