Hvem kan oversætte "Du er sød" til arabisk~
Fra : Ingelsen

Dato : 03-05-07 09:47

Vil gerne sende en besked på arabisk.. Hvem kan hjælpe mig til at
oversætte..

Det er simpelt:

Du er sød..

Fra : Ingelsen

Dato : 03-05-07 09:59

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> Vil gerne sende en besked på arabisk.. Hvem kan hjælpe mig til at
> oversætte..
>
> Det er simpelt:
>
> Du er sød..

Skal lige tilføjes, at det skal sendes til en der er i Kuwait på ferie, er
det ikke arabisk de skriver der??

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 03-05-07 17:53

Ingelsen wrote:
> Vil gerne sende en besked på arabisk.. Hvem kan hjælpe mig til at
> oversætte..
>
> Det er simpelt:
>
> Du er sød..

Hej Ingelsen

Du kan oversætte fra engelsk til arabisk her:
http://www.systran.co.uk/

Så du skal nok starte med at oversætte "Du er sød" til engelsk... - "You
are sweet.".

Systran oversatte det til "أنت حلوة.". Muligvis skal man læse fra højre
mod venstre...

Men din maskine skal selvfølgelig have et arabisk tegnsæt. Denne besked
bliver sendt i tegnsættet UTF-8. Så kan din nyhedsgruppelæser ikke vise
de arabiske tegn skal du muligvis installere en anden nyhedsgruppelæser
der kan UTF-8 og/eller installere en arabisk skrift.

Jeg anvender SeaMonkey som nyhedsgruppelæser og browser. Den har også en
indbygget e-post klient:
http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/

/Glenn