Igang med Flash...
Fra : Magnus

Dato : 18-05-07 13:48

Jeg vil gerne lære "Flash" teknologien at kende til at lave effekter med
billeder til mit website i samme stil som de små gif-animationer man kan
lave.

Til det har jeg anskaffet programmet "Adobe Flash Pro CS3" da jeg i forvejen
bruger Photoshop til at arbejde med mine billeder.

Men da jeg slet ikke kender noget til Flash og Adobe Flash Pro CS3 så ville
jeg købe en dansk bog eller helte nogle guider på nettet til at komme igang
med.

Men når jeg kigger efter bøger så er der en masse om det som kaldes "Flash
MX" også er jeg i tvivl om det bare er en betegnelse for en bestemt version
af Flash eller og det er noget helt andet. Det skulle gerne være noget jeg
kunne arbejde med og benytte programmet Adobe Flash Pro CS3?

/Magnus

Fra : Claus U

Dato : 20-05-07 19:10

Magnus skrev:

> [...]
> bestemt version af Flash eller og det er noget helt andet. Det skulle
> gerne være noget jeg kunne arbejde med og benytte programmet Adobe

Flash MX er en tidligere version, men som udgangspunkt kan sagens bruge
en bog til MX. Der findes faktisk ret mange gode bøger og på dansk. Jeg
anbefaler følgende bog til nybegyndere:
<http://www.bibliotek.kk.dk/soeg_bestil_forny/biblioteksbasen/sogeresult?ccl:&dummy1=25856554>
Hvis du ikke lige er fra KBH området kan du sikkert finde den på dit
lokale bibliotek - ellers kan du bestille den via bibliotek.dk.

Hvis du også synes den er god, så køb den!
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk