Guldaldermaleri - udmattet bonde
Fra : c.h.engelbrecht@gmai~

Dato : 07-05-07 02:47

Fangede lidt af afsnit 7 af DR2-dokumentaren '1800-tallet på vrangen'
forleden. Her viste de (ud af mange) et maleri jeg ikke kender titlen
eller kunsteren på.

Det forestiller en gammel bonde iført træsko der er skvattet om på en
grå, grå mark. Bøjet over ham er en kvinde hvis positur er låst i et
desperat skrig efter hjælp.

Jeg har set det her maleri i så mange andre sammenhænge, så
forhåbentlig burde den ringe for nogen herinde. Jeg vil tro det er fra
1880'erne eller 90'erne, for det handlede afsnittet om.

Hvad hedder maleriet og kunsteren?

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 05:45

<c.h.engelbrecht@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Maleriet hedder "Udslidt" og er malet af H.A. Brendekilde -
se det her: http://www.sankt-annae.dk/mo/dansk/arbsedler/udslidt1.jpg

Mvh.
Anne Juul Christophersen
www.annejuul.dk