Svineri efter Hornfiske slagteriet...!
Fra : Claria

Dato : 03-05-07 16:22

Hej NG

Jeg er lige kommet hjem efter nogle dejlige timer ved Amagerstrand Park hvor
der er en skøn mulighed for at fange hornfisk.

Her står der mange lystfiskere og hiver den ene hornfisk op efter den anden,
og hvad gør man så når alle disse fiske skal renses?
Jo man renser dem på betonmolen og lader blod, skæl, og hovederne blive
liggende på molen uden at tænke på andre som færdes langs molen og stranden
hvad de siger til dette svinderi.

Jeg græmmes ved at se mine lystfiskerfæller efterlade sådan et forbandet
svineri.
Dette gælder ikke kun fiskeaffald, men også alle former for plastposer,
slikposer, øl dåser, sodavands dåser og til sidst men ikke mindst
fiskeliner.
Jooo jeg fisker selv, men jeg tager fiskene urenset med hjem og renser dem i
mit køkken, samt mit affald.

Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som også
bruger den, end lystfiskerne.

Claudia Nielsen

Fra : Smirge

Dato : 03-05-07 17:33

>Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som også
>bruger den, end lystfiskerne.
>
>Claudia Nielsen

f.eks. mågerne der får et gratis og nemt måltid mad ?

Smirge

Fra : Henrik Lohse

Dato : 03-05-07 17:45

"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse

> f.eks. mågerne der får et gratis og nemt måltid mad ?
>
> Smirge

Nu spiser mågerne jo hverken øl dåser eller fiskeline!

Henrik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-07 08:43

Claria wrote:

> Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som
> også bruger den, end lystfiskerne.

Jeg er 100% enig i dit synspunkt, der er slet ikke nogen grund til at
rense fisk på fiskepladsen, det kan sagtens vente til man kommer hjem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 04-05-07 09:03

Jeg er også fuldstændig enig med Claudia! Det er et forbandet miljø-svineri!

Og et eller andet sted synes jeg også, det er manglende respekt for, at det
er levende væsner man lige har fanget...

Hilsen Allan

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-05-07 16:15

"Tina & Allan Fosborg" <tullebo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er også fuldstændig enig med Claudia! Det er et forbandet
> miljø-svineri!

Nej, det har *intet* med miljøsvineri at gøre. Fiskeaffald indgår i
fødekæden.- Fiskeaffald er alene noget svineri for det menneskelige øje og
den menneeskelige næse.

> Og et eller andet sted synes jeg også, det er manglende respekt for,
> at det er levende væsner man lige har fanget...

Sikke noget fis at lukke ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steffen Skov

Dato : 04-05-07 17:26

> [...]
>
> Nej, det har *intet* med miljøsvineri at gøre. Fiskeaffald indgår i
> fødekæden.- Fiskeaffald er alene noget svineri for det menneskelige øje og

Hvad med alt det andet affald! Er det også nået fis. Som tidligere nævnt
skal mågerne nok tage animalske rester, men plastik og alluminium skal ikke
ligge og flyde efter en lystfisker.
Hilsen
Steffen

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-05-07 07:31

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med alt det andet affald! Er det også nået fis.

Det har jeg overhovedet ikke udtalt mig om. Selvfølgelig er det noget
forbandet svineri at efterlade ikke-biologisk nedbrydeligt affald, hvoraf
meget endda er til fare for dyrene.

Jeg synes, det er noget fis at begynde at tale om "manglende respekt for, at
det er levende væsener, man lige har fanget", fordi man efterlader
fiskeaffald.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 17:39

> Jeg synes, det er noget fis at begynde at tale om "manglende respekt for,
> at det er levende væsener, man lige har fanget", fordi man efterlader
> fiskeaffald.

Jeg har set mange som få en fisk på krogen men den er for lille, smide den
tilbage i havet nej da, de bliver smidt ind på molen eller stranden, så
respekt for at det er levende væsener man lige har fanget er der nogen der
ikke har.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-05-07 17:30

> [...]
>
> Nej, det har *intet* med miljøsvineri at gøre. Fiskeaffald indgår i
> fødekæden.- Fiskeaffald er alene noget svineri for det menneskelige

ja vi mangler jo også nogle flere rotter
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 13:05

> Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som også
> bruger den, end lystfiskerne.

Jeg har set det mange steder, f.eks molen ved hundested eller ved kronborg.

Der er desværrer ikke meget vi kan gøre mod de miljø-SVIN.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Kong Kurt

Dato : 04-05-07 15:21

Udover at håbe, at de ikke kan svømme

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Ken

Dato : 27-05-07 23:52

..
..

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-05-07 16:13

"Claria" <ccmnnn@jjj.dk> skrev i en meddelelse

> Jo man renser dem på betonmolen og lader blod, skæl, og hovederne
> blive liggende på molen uden at tænke på andre som færdes langs
> molen og stranden hvad de siger til dette svinderi.

Forbandet svineri.

> Jooo jeg fisker selv, men jeg tager fiskene urenset med hjem og
> renser dem i mit køkken, samt mit affald.

Rens dem derude, og smid affaldet i vandet. Så er der andre skabninger, der
får glæde af dine hornfisk.

> Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som
> også bruger den, end lystfiskerne.

Nu er der jo ikke så megen natur på betonmolen ude ved Amager Strandpark.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige: Ryd op, når I *ikke* bevæger
jer rundt i naturen. I naturen skal dyrene nok tage sig af resterne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kent Hald

Dato : 04-05-07 19:20

> [...]
> Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige: Ryd op, når I *ikke* bevæger
> jer rundt i naturen. I naturen skal dyrene nok tage sig af resterne.

Ja, og dyrene prøver også at tage sig af henslængt fiskesnøre, som nogle
lystfiskere
ligegyldigt kaster i naturen. Det burde give en klækkelig bøde. En af nine
bekendte havde en
Put & Take sø for nogle år siden, vi måtte mange gange fange og befri ænder
for henslængt line.
Nogle var så skadet, at de måtte aflives.
Så tag jeres efterladenskaber med til den nærmeste affaldsspand, oftest kun
ti meter væk.

M.v.h.

KH

Fra : Kim

Dato : 05-05-07 20:18

On Thu, 3 May 2007 17:22:20 +0200, "Claria" <ccmnnn@jjj.dk> wrote:

>Så derfor ryd op efter jer når i er ude i naturen - der er andre som også
>bruger den, end lystfiskerne.

Enig, Jeg nyder selv at komme ud i naturen, også som lystfisker. Og
jeg rydder op efter mig hver gang( hvis der er noget at rydde op),
drikker jeg en sodavand, ryger dåsen eller flasken ned i rygsækken
igen. Jeg kunne ikke drømme om at lade noget ligge og flyde efter mig.
Jeg bliver også gal i hovedet når jeg ser nogen smide noget ud af
vinduet af bilen på vejen. Det kst. ikke noget at tage det med hjem.

Jeg elsker en ren natur, og hjælper selv til så godt jeg kan.
Hjælp mig,det er gratis.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : 7c

Dato : 13-05-07 18:05

Jeg har svært ved at forstå at nogen overhovedet forsøger at forsvare at man
efterlader noget som helst når man er ude at fiske. Vi har det samme problem
i Silkeborg, som er noget af det smukkeste natur vi har herhjemme. Det er
det samme på vejene hvor folk hellere smider ting ud af vinduet end i den
næste skraldespand de kommer forbi.
Jeg har før hørt folk sige at det sku da er lige meget. Den samme holdning
forsvinder sikkert hvis man dumpede sit eget affald i deres baghave.

Her er en lille ting at tænke over:

Tyggegummi og cigaretskodder bruger 1-5 år i naturen på at forsvinde.
Dåser tager 10-500 år.
Plastikposer 100-1000 år.

Det vil sige at hvis jeg smider en dåse i naturen, så kan mine
tiptiptip-oldebørn skære deres fødder på dem. Flot arv at efterlade, ik?

Vh.

Søren C.
Silkeborg