Østers Vestkysten søges ??
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 03-05-07 10:29

Hej folkens

Jeg har hørt mange gange gennem pressen at man kan hente
Stillehavsøsters ved Vadehavet, men de fortalte ikke hvor det var. Er
der nogen som har nogen ide om hvor man nogenlunde skal hen sig for at
høste dem ??

Et andet spørgsmål er så hvornår man kan komme ud til bankerne pga.
tidevandet og i hvor lang tid ??

Ifølge TV2 region indslaget var det kun få timer og der skulle være
nogle km. ud til bankerne.

mvh
Tom Frank

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 04-05-07 09:24

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Meteorologisk institut har en tidevandsoversigt
http://www.dmi.dk/dmi/tidevand?stat=25149&dato=20070504&pres=Graf

Fra mit eget lokalområde har jeg haft meget glæde af at studere
luftfotografierne fra Google-Earth .. de kan give et godt indtryk af
topologien i det tidevandsområde du skal ind i.

Carsten

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 04-05-07 11:43

<tofran@gmail.com> wrote in message
Hej folkens

<Klip>

>Ifølge TV2 region indslaget var det kun få timer og der skulle være
>nogle km. ud til bankerne.

I henhold til http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=19866 så er det i
vester vedsted! og 3 km mod vest i mudder !

mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : kalle

Dato : 04-05-07 12:55

On 3 Maj, 11:28, tof...@gmail.com wrote:
> [...]
> tidevandet og i hvor lang tid ??
>
> Ifølge TV2 region indslaget var det kun få timer og der skulle være

Her er et videoklip
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?id=359827&r=1
fra Vester Vedsted.

Fra : kalle

Dato : 09-05-07 11:10

Her er lige et videoklip mere om Stillehavsøsters i vadehavet og
Limfjorden.
http://ms1.tvmidtvest.dk/natur/programmer/2007/2007-Stillehavsoesters-all.wmv

mvh. Kalle

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 09-05-07 12:38

Tak for et fint indslag , jeg opdagede sidste Søndag at de kære
knivmuslinger også er at finde i vores område , der lå skaller af sådanne
nede ved Skelde (Broager land),og det er første gang jeg ser dem her.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-05-07 16:19

tofran@gmail.com wrote:

> Et andet spørgsmål er så hvornår man kan komme ud til bankerne pga.
> tidevandet og i hvor lang tid ??

Så vidt jeg ved, så er der en stående advarsel imod, at ikke lokalkendte
går ud i vadehavet ved lavvande, det er noget med, at når det skifter
over til højvande, så kommer vandet hurtigere end man kan løbe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : PAR

Dato : 09-05-07 17:28

Det er rigtigt!
Jeg har selv været på nippet til at blive fanget!
Iøvrigt har jeg set flere billeder gennem tiden med tyske turister, hvor
deres biler blev fanget af det stigende vand.

PAR