Fjerne rust på gevær
Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 03-05-07 13:38

Hej i gruppen.

Jeg har fået et gammelt, men velfungerende, luftgevær foræret.
Det har stået i et skur, og har derfor fået nogle små rustpletter hist og
her.

Hvordan får jeg lettest fjernet rusten, og hvad skal jeg smøre det ind i.
Jeg vil jo helst undgå at slibe på det, da det ellers er ganske pænt.

Håber på at der er nogen, der har lidt erfaring på området.

Et sidespørgsmål: Hvor får man fat i nogle billige rund-hagl til sådan et?

CarstenGP

Fra : prien

Dato : 03-05-07 19:16

Hej Carsten

Du tager noget ståluld gennemvæder det med olie og fjerner rusten med det!
Det virker uden at skade! har renset adskillige haglbøsser for overflade
rust på den måde.

Det med billige hagl ved jeg ikke noget om

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 03-05-07 21:25

"prien" <pis@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rust på den måde.
>
> Det med billige hagl ved jeg ikke noget om

Hvilken som helst olie? - syrefri? - motorolie?

Fra : prien

Dato : 04-05-07 13:06

Har kun prøvet med våbenolie.

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 13-05-07 10:09

"prien" <pis@image.dk> skrev i en meddelelse
> Har kun prøvet med våbenolie.

Fik vist ikke sagt tak! :)

Fra : strit

Dato : 04-05-07 22:04

brug syrefri for en sikkerheds skyld, våbenolie, symaskinelolie,det til
fiske grej osv syren i bla. motor olie kan opløse gummi & pakninger osv,,
mvh kent