Ting..hvadfornoget
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 02-05-07 21:54

Jeg kan ikke finde navnet på en meget humoristiak skulptør, der laver
bevægelige og dynamiske skulpturer.
Skrammelmaskiner o sådan noget.
Louisiana havde for mange mange år siden - 60'erne - en udstilling med
ham.
Et af hans kendte værker er en mand der banker hovedet ind i en
klokke.
Jeg ville stave hans navn Tingly, men får ikke noget brugbart på
Google.
Er der nogen der ved hvem jeg har i tankerne?

kmo

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-05-07 06:25

kristian mikael de freitas olesen skrev:

> Jeg kan ikke finde navnet på en meget humoristiak
> skulptør, der laver bevægelige og dynamiske skulpturer.
> Er der nogen der ved hvem jeg har i tankerne?

Jean Tinguely.

Han har lavet en Stravinsky-fontæne i Paris.

I 1996 åbnedes et Tinguely-museum i Basel.

--
Herluf
- ja, ja

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 03-05-07 13:03

On Thu, 3 May 2007 07:24:54 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Jean Tinguely.

Netop.....
Tak skal du ha'