Hvilket våben til indbrudstyve ?
Fra : Calipers

Dato : 01-05-07 22:52

Hej
Har lige læst at bander af perkere hærger landet med indbrud, og vil nu
gerne anskaffe et effektivt automatvåben som ikke larmer når det fyres
af. Findes der nogle små fikse nogle af en kraftig caliper og med
lyddæmper, så naboerne ikke hører at vi nakker dem, hvis de kommer når
vi er hjemme ?

Nogen der ved hvordan juraen og retspraksis er, hvis man ligger og
sover, og nogle perkere kravler ind ad vinduet, og pludselig står de i
værelset hvos vi sover, og vi så nakker lortet ?

Fra : Smirge

Dato : 02-05-07 02:39

On Tue, 01 May 2007 23:51:48 +0200, Calipers <calipers@usenettroll.>
wrote:

> [...]
>sover, og nogle perkere kravler ind ad vinduet, og pludselig står de i
>værelset hvos vi sover, og vi så nakker lortet ?

Håber du joker!!!

Men jura mæssigt er det hamrende ulovligt at tilbageholde nogen med
våben af nogen art - og selvfølgelig ej heller skyde dem.

HVIS du gør det VIL du kunne blive retsforfulgt og idømmes
fængelsstraf

KUN politiet må affyre våben mod andre mennesker(og de gør det
åbenbart mere og mere)

Smirge

Fra : Tau

Dato : 02-05-07 06:13

"Calipers" <calipers@usenettroll.> skrev i en meddelelse
> [...]
> og nogle perkere kravler ind ad vinduet, og pludselig står de i værelset

Det er formodentlig en joke, men for at bruge dine ord så er perkere ikke
omfatte af jagtloven, da de ikke har en jagttid.
Det er muligt at de går under en anden paragraf om regulering, men så skal
du henvende dig personlig hos politiet, for at få et korrekt svar.

Poul

Fra : Linde

Dato : 02-05-07 17:57

"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er muligt at de går under en anden paragraf om regulering, men så skal
> du henvende dig personlig hos politiet, for at få et korrekt svar.

LOL! Så skulle man nok tage valg af opholdssted op til overvejelse, hvis der
ligefrem var regler for regulering af en

Mvh
Linde

Fra : Kent Hald

Dato : 02-05-07 18:11

> [...]
> og nogle perkere kravler ind ad vinduet, og pludselig står de i værelset

De der perkere, er det ikke persere du mener?
og for at skyde dem, skal ejeren først advares m.m.
Se under aflivning af herreløse katte.

Hvis jeg har misforstået noget, ser det vist alvorligt ud.
prøv med en 12,7 og et par håndgranater.