Balatonsøen
Fra : Finn

Dato : 22-04-07 19:56

hej

vi kører til ungarn i juli måned - og det kunne være hyggeligt at prøve
fiskeriet i Balatonsøen, som vi skal bo 50m fra.
hvad fisker man efter der - hvilket grej? - kan man evt leje en båd der?

vil gerne høre fra andre som har prøvet det

mvh

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 22:26

Vi har været der et par gange - lækkert sted, men vandet er meget grumset.
Hele strandpromenaden er fyldt med lystfiskere. Der fanges lidt karper og
forskllige fredfisk.
Jeg har ikke set decideret bådudlejning der, men du skal være opmærksom på,
at al sejlds foregår uden motor. Kun færgerne må bruge motor. Og da søen
stort set har samme dybde overalt (2-3 m), bortset fra få temmelig dybe
huller (op til 22 m), ved jeg heller ikke, om det skulle være en fordel.
Hvis i bor privat (som vi altid gør), kender mutter temmelig sikkert en eler
anden, som har en båd i kan leje.

Michael, Fyn

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 13:12

Hvis man skal ha et godt fiskeri skal man gøre en del hjemmearbejde da søen
er meget stor læs lidt her:
http://carpeast.fateback.com/html/balaton.html

hvis du kunne arrangere en fodring og fiske på den de sidste dage ville det
måske være et godt bud