Gulp! Saltwater ormeimitationer.
Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 19-04-07 10:58

Hej gruppe.

Jeg har gået og kigget lidt på de børste- og sandormsimitationer man
kan købe. Salgsmaterialet lyder jo egentligt meget godt; masser af
duft og lang levetid osv.

Også ideen med at man kan have det i tasken uden at tænke på at huske
at købe friske orm til turen synes jeg er en god idé.

Men jeg vil godt høre om der er nogen i gruppen som har nogle
praktiske erfaringer med disse kunstorm, gode som dårlige. Kan man
virkelig fange noget med dem? Hvor længe holder en kunstorm i forhold
til levende orm som jo skal skiftes med mellemrum. Sidder de
ordentligt fast på krogen når man kaster til? Og er der nogen idé i at
benytte farver ud over de naturlige?
Endelig findes der jo også kunstkrabber. Er de noget værd til torsk?

Alle kommentarer modtages med glæde.

mvh
Mads

Fra : Fransen

Dato : 20-04-07 09:43

"Mads P. R. Jorgensen" <mprj@HAHAHAimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til levende orm som jo skal skiftes med mellemrum. Sidder de
> ordentligt fast på krogen når man kaster til? Og er der nogen idé i at

Tja, jeg har lidt erfaring med dem der ligner store regnorme, og dem fanger
jeg ørreder på i Put & Take. De holder længe og sidder fint på krogen. Jeg
har kun fanget med den brune/naturlige(?) farve. Jeg har også forsøgt med
nogle minde røde orme i selvsamme Put & Take, men det har ikke givet noget.

Fra : Jan Clausen

Dato : 10-12-07 20:28

Fransen <a@b.c> wrote:

> [...]
> nogle minde røde orme i selvsamme Put & Take, men det har ikke givet noget.

Jeg bruger selv disse kunstagn, når jeg fisker efter fladfisk på kysten,
og min erfaring siger, at de fanger ligeså mange fisk som fiskeri med
regnorm og / eller børsteorm gør. Fordelen er, at man kun bruger 2 stk.
kunstagn pr. fiskedag - fiskene kan ikke bide dem i stykker og de kan
heller ikke "suttes" af krogen. Så god fornøjelse.

--
Jan Clausen

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 13-12-07 15:20

Jan Clausen wrote:

> [...]
> bruger 2 stk. kunstagn pr. fiskedag - fiskene kan ikke bide dem i
> stykker og de kan heller ikke "suttes" af krogen. Så god fornøjelse.

Samme her. Mener dog at friske orm er bedre. Til gengæld har jeg prøvet Gulp
saltvandssprutter (3 for en hund), det var en absolut fiasko. Den ægte vare
virker.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Christian jacobsen

Dato : 21-12-07 09:18

Har prøvet de selvlysende børsteorm , og med stort held . Både torsk på
havnen , og en der blev klippet i bidder og sat sammen med powerbait
lykkedes det også at få ram på regnbuer i en p&t sø.
Christian jacobsen