Gammelt hanegevær som pynt
Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 19-04-07 23:15

Hejsa..

Jeg kender en gammel jæger, som har sit far's gamle hanegevær liggende....

....Han kunne godt tænke sig at få det hængt op på væggen i stuen som pynt.

Og nu kommer spørgsmålet:
...Hvad skal der gøres ved geværet, for at det lovligt kan hænge som pynt i
en stue????

Håber der er nogen her i gruppen der kan hjælpe.

Mvh.
Martin

Fra : Linde

Dato : 20-04-07 13:17

"Skafte Jørgensen" <skafte.joergensen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og nu kommer spørgsmålet:
> ..Hvad skal der gøres ved geværet, for at det lovligt kan hænge som pynt i

Det skal nok deaktiveres for at kunne hænges op på væggen. Ellers skal det
opbevares i et SKAFOR blå godkendt våbenskab, med mindre det er ældre end
1890. Se evt. her http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=6972 for
nærmere omkring deaktivering.

Mvh
Linde

Fra : Tommy Hansen

Dato : 21-04-07 22:44

"Skafte Jørgensen" <skafte.joergensen@cool.dk> wrote in message
> ..Hvad skal der gøres ved geværet, for at det lovligt kan hænge som pynt i
> en stue????

Jeg tog en vinkelsliber og skar gennem løbene under forskæftet, fjernede
slagstifterne og lavede en svejseklat i hvert kammer.
Derefter tog jeg på våbenkonteret og viste geværet frem, og fik en
kvittering
på at det var deaktiveret.

Vh
Tommy