Skyde duer i haven?
Fra : HKN

Dato : 15-04-07 20:31

Hej,

Tænker at nogen i denne gruppe må vide lidt om følgende:

Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
så lakken bliver ødelagt??

Jeg er f..... træt af dem!

Mvh
Henrik

Fra : Tau

Dato : 16-04-07 06:16

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er sku synd for dig, Henrik men det må du ikke. Hvis problemet er så
stort så fæld træet, for det må du godt eller flyt bilen væk fra træet.
Hvis du spørger duerne, så vil de sige at det er deres birketræ, men du kan
jo sætte et skilt op i træet, der forbyder duerne at skide på din bil.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Smirge

Dato : 17-04-07 05:12

On Mon, 16 Apr 2007 07:16:11 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
wrote:

>Må jeg skyde de duer der sidder i mit birketræ og skider på min bil,
>så lakken bliver ødelagt??
>
>Jeg er f..... træt af dem!
>
>Mvh
>Henrik
ja - fra den 1 oktober og fremad så må du - såfremt du har jagttegn :D

Et godt luftgevær kal. 5.5 skulle nok kunne få et par stykker af dem
ned...

Håber ikke du bor i byen/får problemer med naboen eller lign.

Smirge

Fra : Tau

Dato : 17-04-07 06:26

"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ned...
>
> Håber ikke du bor i byen/får problemer med naboen eller lign.

Nu forventede jeg jo ikke et jagttegn, når han spørger på denne måde. så ud
fra hans spørgsmål er det stadig nej.
Er det inde i byer er grunden sikker for lille til jagt og kan heller ikke
udlejes.
Der er stadig en lov om arealstørrelse der skal tages hensyn til.
Ok er det i landsonen og arealet overholder kravene, kan han jo leje jagten
ud.

Poul

Fra : GK

Dato : 13-05-07 08:38

Duer kan ikke læse så et skilt hjælper ikke

Fra : GK

Dato : 13-05-07 08:48

de kan ikke læse men de skulle være godt til at navigere ...et godt
alternativ til TOM-TOM en i bilen .. så vil de sige 50 metet op af og
derefter følg vejens retning i 375 km ,, 50 meter ned af og du har nået
destinationen
(he he)
mvh gk .

Fra : HKN

Dato : 17-04-07 08:50

Nej, intet jagttegn her - men har en god gammel Diana 27, og den
skulle nok kunne tage dem!

En af mine gode venner med jagttegn kan jo assistere........det er
ikke i byen, og det med arealstørrelsen er vist kun når man skal
udleje til jagt?

-Henrik

Fra : Kent Hald

Dato : 17-04-07 12:07

[...]

Det må du ikke, den gamle Diana 27 er kun 4,5 mm.
og det skal være cal. .22 (eller 5,5 mm.),
og desuden skal den have en udgangshaftighed
på mindst 150 meter / sek. for at det er tilladt at bruge den til jagt.
Det med arealstørrelse gælder for at drive jagt på arealet.
Men, har din nabo tilstrækkeligt jord til at jage på,
kan du jage den over til ham, så han kan skyde den.
Men ikke før 1. september, hvis det er en ringdue (skovdue).
Jagttid 01.09 - 31.-01 Tyrkerdue 01.10 - 30.11

Mvh,

KH

Fra : Smirge

Dato : 17-04-07 15:23

On Tue, 17 Apr 2007 13:07:13 +0200, "Kent Hald" <daffy@(remove)
finheat.dk> wrote:

>Men ikke før 1. september, hvis det er en ringdue (skovdue).
>Jagttid 01.09 - 31.-01 Tyrkerdue 01.10 - 30.11
>
>Mvh,
det er nu 1 oktober - jagttiden er flyttet fra og med i år

Smirge

Fra : Kent Hald

Dato : 18-04-07 19:23

> det er nu 1 oktober - jagttiden er flyttet fra og med i år
>
> Smirge

Hej,

Tak for rettelsen,
Tog det ellers lige fra Skov- og Naturstyrelsens Hjemmeside,
så de må også have glemt det.

mvh,

KH

Fra : Tau

Dato : 18-04-07 16:29

[...]

Nu vedhæfter jeg lovgivningen omkring arealstørrelsen, så kan du selv se om
kammeraten må skyde dine duer
§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det
gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.
Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller
fra et sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha.
Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må
jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.
Stk. 3. Begrænsningerne i stk. 1 og 2 gælder ikke, hvis der er indgået
aftale om, at jagten på arealet udøves sammen med jagten på tilgrænsende
arealer, således at det samlede areal overstiger de nævnte arealgrænser.
Tilstedeværelsen mellem arealerne af vej eller jernbane, der lovligt kan
krydses til fods, medfører ingen begrænsninger i adgangen til at indgå
aftale.
Stk. 4. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for øer, der er mindre end 1
ha, når jagt er tilladt på det omkringliggende fiskeriterritorium eller dele
heraf.
Stk. 5. På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der
ikke drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om
jagtudøvelsen, som er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.
Stk. 6. Reglen i stk. 5 gælder ikke, hvis der til en anpart er knyttet
rådighed over en bestemt, afgrænset del af arealet. Jagt på sådanne
delarealer er omfattet af reglerne i stk. 1-3.
Stk. 7. Miljøministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har
været opdrættet vildt.

Med venlig hilsen

Poul Jacobsen

Fra : jesper thomsen

Dato : 18-04-07 17:01

Hej Poul.
Prøv at læse §18 stk 2.
Det er kun ejeren eller husstanden der må gå på jagt hvis arealet er under 5
ha.

Hilsen Jesper

Fra : Tau

Dato : 18-04-07 17:09

"jesper thomsen" <skovly22@thomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stk. 7. Miljøministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
> nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har

Enig, men nu har jeg heller ikke fået oplyst, hvor stor arealet er, eller er
der noget jeg har overset.?

Hilsen
Poul