Cykellås (bøjlelås) til fastspænding på st~
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 19-04-07 14:13

Jeg skal bruge en bøjlelås, der kan spændes fast på mit cykelstel
(Mountain/City-bike) - men det er stort set umuligt at finde sådan én. Mit
stel er ikke cirkelrundt i tværsnit men nærmest som en ellipse, der er
trykket lidt flad i den ene ende. Cyklen er en Centurion Eternity Disc.

Jeg er så blevet anbefalet en ABUs-lås, men de anvender hullerne til
drikkeflaskerne, og det kan ikke lade sig gøre på min cykel. Jeg faldt over
en lås i Stockholm af mærket TreLock (model BS-400), men den kan ikke fås i
Danmark jvf grossisten. - og selvom jeg har fundet låsen både i England og
Sverige, så er jeg lidt tilbageholdene med at købe en lås, der ikke er
godkendt (af forsikringen) i Danmark.

Så hvad gør jeg ... kender I til alternative låse?

Cc: dk.fritid
FUT: dk.forbruger

--
Jesper Lund Stocholm