flytte en graphic med actionscript
Fra : jan kristensen

Dato : 22-04-07 00:18

hej.

Hvis jeg opretter en graphic af en eller anden slags
hvad kommando kan jeg så får den til at flytte sig med.
jeg tænker på actionscript.

jeg ved ikke om der er en kommando, men det skulle ikke undre mig.

jeg har arbejdet med flash for et par år siden, men er ved at
opfinde den dybe talerken igen.

mvh jan

Fra : Radioamatør

Dato : 22-04-07 15:42

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> skrev i en meddelelse
> hej.
>
> Hvis jeg opretter en graphic af en eller anden slags
> hvad kommando kan jeg så får den til at flytte sig med.
> jeg tænker på actionscript.

Jeg kunne forstå, at du har arbejdet med Flash før,
så er det nemt for dig med dette Action-script.

Lav din grafik over 3 frame

Opret Action Layer 3 frame
********************************
Frame 1

nCharacterCount = 1;
nFrameCount = 3;
nSpeed = 10;
nRadius = 140;
nCentreX = 0;
nCentreY = 0;
function fun()
{
for (i = 1; nCharacterCount >= i; i++)
{
this["c" + i]._x = Math.cos(1.745300E-002 * nRotateArray[i - 1]) *
nRadiusArray[i - 1] + nCentreX;
this["c" + i]._y = Math.sin(1.745300E-002 * nRotateArray[i - 1]) *
nRadiusArray[i - 1] + nCentreY;
nRadiusArray[i - 1] = nRadiusArray[i - 1] + nSpeed;
} // end of for
if (nRadius < nRadiusArray[nCharacterCount - 1])
{
gotoAndPlay(1);
} // end if
} // End of the function
function again()
{
gotoAndPlay(2);
} // End of the function
nRotateArray = new Array(nCharacterCount);
nRadiusArray = new Array(nCharacterCount);
for (i = 1; nCharacterCount >= i; i++)
{
this["c" + i]._alpha = 100;
this.c1._x = nCentreX;