Hvilken and?
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 01-04-07 11:43

Søger hjælp til bestemmelse af disse ænder.
http://www.middelalderborgen-oestergaard.dk/aender.htm

Poul E. Kristensen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-04-07 13:52

Poul E. Kristensen wrote:
> Søger hjælp til bestemmelse af disse ænder.
> http://www.middelalderborgen-oestergaard.dk/aender.htm

Det er næppe en god art.
Det ligner mest en hybrid Gravand (Tadorna tadorna)/Rustand (Tadorna
ferruginea).

Mikkel

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 01-04-07 21:57

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det er næppe en god art.
> Det ligner mest en hybrid Gravand (Tadorna tadorna)/Rustand (Tadorna
> ferruginea).

Er det ikke udsædvanligt, at der er to hybrider sammen, og eftersom de er
lidt forskellige, kunne det godt være et par.
Findes der steder på nettet om hybrider?

Poul E. Kristensen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-04-07 16:16

Poul E. Kristensen wrote:
> [...]
> de er lidt forskellige, kunne det godt være et par.
> Findes der steder på nettet om hybrider?

De er sikkert stukket af fra en eller anden andefugle entusiast.
Andehybrider er notorisk svære.......jeg kender desværre ingen steder andet
end:

http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=themes&mode=listpictures&theme_id=11

men her har du jo været

Mikkel

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 03-04-07 14:32

> http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=themes&mode=listpictures&theme_id=11
>
> men her har du jo været

Det har du ret i, og jeg har også en føler på www.birdforum.net , men endnu
ingen 100% afklaring, og måske kommer den aldrig.
Men lidt pudsigt, at de to ænder måske er de eneste, der ser sådan ud. Det
bliver spændende at følge om de kommer til at yngle!

Poul E. Kristensen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 04-04-07 10:16

On Mon, 2 Apr 2007 17:16:01 +0200, "Jens Mikkel Lausten"

>De er sikkert stukket af fra en eller anden andefugle entusiast.
>Andehybrider er notorisk svære.......jeg kender desværre ingen steder andet
>end:

Hej.

Jeg har en stærk mistanke om at det hele er en aprilsnars-spøg.
Har jeg ret??

Mvh GT

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 04-04-07 12:30

"Georg Tranholm" <tranholm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en stærk mistanke om at det hele er en aprilsnars-spøg.
> Har jeg ret??

Nej , det er ikke nogen aprilsnar, ænderne findes godt nok.
Havde ikke lige selv tænk på den med 1.april, men kan da godt se, at den er
oplagt .
Men så er det vel mest normal, at man umiddelbart efter 1. april gør
opmærksom på det.
Ænderne er set i Brokholm Sø, som ligger i det NØ Salling, både før og efter
1. april .

Poul E. Kristensen