Å og sø nær Pandrup ???
Fra : Claus Larsen

Dato : 31-03-07 12:37

Hil...

Genfødt lystfisker her - efter 25 års pause - men bedre sent end aldrig. Som
knægt dyrkede jeg meget å og sø fiskeri i Midtjylland, men er nu flyttet til
det dejlige Nordjylland.
Jeg har behov for lidt hjælp til at finde egnede fiskesteder nær Pandrup
(indenfor 20 - 30 km). Jeg har kigget lidt på bl.a. Ryå og Nols sø som se
spændende ud, men jeg har MEGET svært ved at finde ud af, om det kræver et
særligt fisketegn eller det almindelige Lystfiskertegn er nok ? Og hvor
henvender man sig.

Håber nogen kan hjælpe, så min datter og jeg kan få nogle dejlige
naturoplevelser.

/Claus

Fra : Jacob Frejlev

Dato : 31-03-07 13:18

http://www.viggoweb.dk/lystfiskeri/fiskepladser.asp?fiskestednr=1

Jacob Frejlev
www.frejlev.com

Fra : Jacob Petersen

Dato : 31-03-07 13:38

> [...]
> henvender man sig.
>
> Håber nogen kan hjælpe, så min datter og jeg kan få nogle dejlige

Der er, så vidt jeg husker, krav om fisketegn til det meste af Ryå. Her er
et link vedr. den nedre del:
http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Nordjyllands_Amt/ryaa/

Søen kender jeg desværre ikke til.

Problemet omkring fisketegn er desværre meget alimindeligt, og det er tit
meget svært at finde ud af, om en given å eller sø kræver særskilt
fisketegn. Du kan evt. google dig frem til de forskellige nordjyske
fiskeforeneninger, og se hvilke vande de har fiskeret til.
Derudover er siden http://www.dagkort.dk/ som kan give et vist overblik.

Håber det hjalp, mvh
Jacob

Fra : Bainz

Dato : 31-03-07 19:18

mose søerne ved moseby er rigtig godt efter geder.

Fra : Hboddum@gmail.com

Dato : 01-04-07 20:14

On Mar 31, 1:36 pm, "Claus Larsen" <admb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> henvender man sig.
>
> Håber nogen kan hjælpe, så min datter og jeg kan få nogle dejlige

Hej Claus og velkommen til Pandrup

Bor selv i Pandrup.

Af put and take søer er der jo søen oppe bag jetsmark kirke. Så er der
en i løkken og en tæt ved fjerritslev i byen Gøttrup.

Ryå kan være fin nok, har en gang fanget en bækørred der. Ellers
fanger du kun skallere og mindre aborrer. Har dog været heldig at
finde et sted hvor de nærmede sig et kilo stykket, men besøgte det kun
den ene gang.

Mht gederne i mosesøerne, formoder der menes søerne ved lossepladsen
ved Udholm.

Ja, der er geder, og i store størrelser. Søerne er ikke dybe og man
kan gå rundt med vand til livet over det hele. Men men, da vandet er
så plumret og mudret har gederne desværre og smagen derefter. De kan
fanges, men ikke spises!
Desuden er den yderste ejet af nogle lokale jægere, mens den tættest
på lossepladsen skulle være tilladt at fiske i.

Fra : Claus Larsen

Dato : 02-04-07 18:44

[...]

Hil....

Har lige været en tur i P&T søen ved kirken her til morgen - pissekoldt i
øvrigt
Den gav 3 nogenlunde regnbuer. Det var OK nok, hvis det ikke lige var fordi
der 2 midaldrende, småfede, øldrikkende tyskere, der rykkede den ene efter
den anden op af vandet - lige ved siden af mig. Forsøgte ellers at gøre
nøjagtigt som dem, men de var bare bedre

Hvad med Mosesøen?
Er der noget at fange der ?

/Claus

Fra : Kent Hald

Dato : 02-04-07 20:27

> [...]
> efter den anden op af vandet - lige ved siden af mig. Forsøgte ellers at
> gøre nøjagtigt som dem, men de var bare bedre

De har sikkert forfodret, det har jeg set mange gange,
også i Blokhus Fiskepark, en tysker halede næsten 50 regnbuer op,
da jeg gik hen og kiggede, skyndte han sig at gemme slangebøssen.
Så vil jeg hellere fange een eller to ørreder, som er fanget på ærlig vis.

Med veblig hilsen,

KH

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 21:43

On Mon, 2 Apr 2007 21:27:11 +0200, "Kent Hald" <daffy@(remove)
finheat.dk> wrote:

> [...]
>da jeg gik hen og kiggede, skyndte han sig at gemme slangebøssen.
>Så vil jeg hellere fange een eller to ørreder, som er fanget på ærlig vis.

Kan det ikke være ligegyldigt i en P&T-sø?
Der er da ikke noget ærligt/uærligt ved at hive dambrugsfisk op af en
sø, uanset på hvilken måde.
Så hellere en nultur ved en å

Fra : Kent Hald

Dato : 03-04-07 19:34

> Kan det ikke være ligegyldigt i en P&T-sø?
> Der er da ikke noget ærligt/uærligt ved at hive dambrugsfisk op af en
> sø, uanset på hvilken måde.
> Så hellere en nultur ved en å

Helt enig,
selv er jeg mest for båden og havet.
For år tilbage, boede jeg kun ti meter fra åen.
Men det er da hyggeligt med en eftermiddag
ved en sø sammen med børnebørnene.
De hygger sig da meget.

Mvh,

KH

Fra : Hboddum@gmail.com

Dato : 02-04-07 20:25

On Apr 2, 7:43 pm, "Claus Larsen" <admb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> den anden op af vandet - lige ved siden af mig. Forsøgte ellers at gøre
> nøjagtigt som dem, men de var bare bedre

Mosesøen tror jeg absolut ikke der er noget i. Såvidt jeg husker er
det bare en dødt vandhul, og igen, så har fiskene en tendens til at
tage smag efter vandet.

Mht tyskerne så har de den ufattelige evne til at fange MANGE fisk.
Har også prøvet det med at de hiver den ene op efter den anden, der
bare ikke noget at gøre. Sommetider har de sådan en elektronisk alarm
til at fortælle når en fisk er ved krogen, og så kan de bare hive
fisken på land.

Men synes du skal prøve at kigge forbi Gøttrup. Det er en af DK´s
største P&T søer og med dejligt vand.

Der er forresten også 2 søer oppe bag kirken i Hune. Har dykket i den
ene og den er omkring 8m dyb. Dengang var der ikke tegn af de store
fisk, men det kan måske være kommet med tiden siden.

Fra : Kent Hald

Dato : 02-04-07 22:29

<Hboddum@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

fisken på land.

Men synes du skal prøve at kigge forbi Gøttrup. Det er en af DK´s

Gøttrup fiskepark er ikke særlig god mere.
Den har også lige skiftet ejer, og den nye ejer vil ikke satse så meget på
fiskeriet.
Jeg kan i stedet anbefale Himmerlands Fiskepark i Lundby ved løgatør,
der fanges der mange og store fisk, man kan desuden campere ved søerne.

mvh,
KH

Fra : Hboddum@gmail.com

Dato : 02-04-07 21:43

On Apr 2, 11:29 pm, "Kent Hald" <daffy@(remove) finheat.dk> wrote:
> [...]
> Jeg kan i stedet anbefale Himmerlands Fiskepark i Lundby ved løgatør,
> der fanges der mange og store fisk, man kan desuden campere ved søerne.

OKay, det vel efterhånden også 3 år siden jeg var deroppe. Husker det
mest for et par store fisk :)

Fra : Martin Egebak

Dato : 12-06-07 15:14

Hej klaus...Har fisket en del i nols sø og har fanget både store aborre
gedder og ål og selvføldelig skaller,dette er dog et par år siden,har hørt
at søen er ret død lige nu....