Adgang til Bramsnæsvig
Fra : p.m.pedersen@tiscali~

Dato : 28-03-07 19:13

Hvordan parkerer man, når man vil fiske i Bramsnæsvig i Isefjorden, og
hvordan kommer man derned uden at genere private grundejere?

Palle Møller Pedersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-03-07 21:54

p.m.pedersen@tiscali.dk wrote:

> Hvordan parkerer man, når man vil fiske i Bramsnæsvig i Isefjorden, og
> hvordan kommer man derned uden at genere private grundejere?

Jeg erindrer at der plejer at ligge en del mindre både for svaj lige nord
for Dejlighedden, så der må jo være en vej ud til dem, har du prøvet at
køre ud af den grusvej, der går ud til Dejlighedden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 13:51

du kan holde oppe på hovedvejen og gå af grusvejen derned

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-03-07 16:09

p.m.pedersen@tiscali.dk wrote:

> Hvordan parkerer man, når man vil fiske i Bramsnæsvig i Isefjorden, og
> hvordan kommer man derned uden at genere private grundejere?

Hej Palle

Jeg Googlede lige på "dejligheden" og fandt flg. site med et kort og
nogle pæne billeder fra området ved Bramsnæsvig.

http://home20.inet.tele.dk/finnj/ejby-apr04/index.html

Så vidt jeg kan se, så kan du køre ned til Ejby Havn, og så sydpå ad
Troldbyvej- Ejby Strandvej, fra den går der flere stikveje ned til
Bramsnæsvig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle M. Pedersen

Dato : 29-03-07 18:07

Tak for svarene og kort-henvisningen, jeg glæder mig til at fiske der igen,
jeg var der for næsten 40 ?r siden på juniorudflugt med Hillerød
Lystfiskeriforening.

I dag tog jeg i stedet stranden ved Erikholmskoven på den anden side af
fjorden. Pålandsvind, men vigende vandstand, så ikke skyggen af fisk (på let
spinnegrej, gul Stripper og grøn Filur med ophængerflue), men en smuk dag.

Palle M. Pedersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-03-07 20:30

Palle M. Pedersen wrote:

> Tak for svarene og kort-henvisningen, jeg glæder mig til at fiske der igen,
> jeg var der for næsten 40 ?r siden på juniorudflugt med Hillerød
> Lystfiskeriforening.

Jeg har boet på Ormenavsgaarde, der ligger få hundrede meter fra kysten
lige ved Ejby skrænter, det er et godt sted at fiske havørred.

Kysten ved Ejby skrænter består af sten med blæretang, det er et
veritabelt spisekammer for havørreder.

Det er ganske vist lidt besværligt at vadde ved Ejby skrænter, men det
betyder ikke så meget, de høje skrænter forsætter ud i Isefjorden, så
vanddybden meget hurtigt falder til 4-6 meter, så man skal ikke vadde ret
meget, og flere steder kan man gå på land og kystfluefiske.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/hav_&_kyster/_kysten-21.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/hav_&_kyster/_kysten-89.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle M. Pedersen

Dato : 30-03-07 07:20

Tak for tippet.
Links til foto-galleriet virker desværre ikke.

Hilsen Palle MP