fodring af fisk
Fra : joke

Dato : 03-04-07 22:11

Hejsa

har et akvarie med sværddrager, neon fisk og black molly samt sugemaller.

Ska lige høre hvis man skal på ferie/weekend hvor mange dage kan de klare
sig uden foder

hilsen

Johnny

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-04-07 23:34

joke skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ska lige høre hvis man skal på ferie/weekend hvor mange dage
> kan de klare sig uden foder

Fisk i normal foderstand kan sagtens klare sig 2-3 uger uden
problemer.

Der er altid lidt rester og alger og andet de kan finde, så det
vil faktisk have godt af en lille faste periode.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ole Vandborg

Dato : 04-04-07 18:32

Alt med måde.....

hvis der er tale om et overfyldt 54 liters akvarie tror jeg der går
nogle fisk til......

Jan har fuldstændig ret - ville bare lige tilføje et "så længe der ikke
er for mange fisk i akvariet"

/Ole

Fra : Jens

Dato : 14-04-07 20:33

"Ole Vandborg" <ole@vandborgnet.dk> wrote in message
> [...]
> fisk til......
>
> Jan har fuldstændig ret - ville bare lige tilføje et "så længe der ikke er

Hvor mange fisk er "for mange" i et 54 liters ?

/Jens

Fra : Ole Vandborg

Dato : 15-04-07 16:48

Jens wrote:

> Hvor mange fisk er "for mange" i et 54 liters ?
>
> /Jens

En tommelfingerregel siger 1 cm fisk (udvokset) pr. liter vand. Dvs.
f.eks. 10 neontetra og 2 ancistrusmaller i et 54 liters akvarie.

Der er dog mange meninger om lige præcis dette emne, det skal nok komme
frem i denne tråd

/Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-07 23:23

Ole Vandborg skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> En tommelfingerregel siger 1 cm fisk (udvokset) pr. liter
> vand. Dvs. f.eks. 10 neontetra og 2 ancistrusmaller i et 54
> liters akvarie.

Ja - den regel stod/står i en akvarie-bøger.

> Der er dog mange meninger om lige præcis dette emne, det skal
> nok komme frem i denne tråd

Ja - det afhænger vist meget af hvilke fisk og hvad der ellers er
i akvariet.

Men som tommelfingerregel er den sikkert OK

Jan