Jamænæææ
Fra : Jan Raarup

Dato : 10-03-07 17:04

Hej

Efterhånden svarer alle der bliver spurgt med: "jamænæææ"

Hvad betyder det og kan man ikke få den uvane afskaffet,
det er da irriterende at høre på eller hvad?

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-03-07 23:21

"Jan Raarup (slet 9RRHF)" <janmaren@9RRHFhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Efterhånden svarer alle der bliver spurgt med: "jamænæææ"
>
> Hvad betyder det og kan man ikke få den uvane afskaffet,
> det er da irriterende at høre på eller hvad?

Har dit spørgsmål noget med folkeskolen at gøre?

Mvh.Bodil.

Fra : Jan Raarup

Dato : 11-03-07 07:31

Bodil Grove Christensen <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

>"Jan Raarup (slet 9RRHF)"
><janmaren@9RRHFhotmail.com> skrev i
>en meddelelse
>t.news.tele.dk...

>Har dit spørgsmål noget med
>folkeskolen at gøre?
>
>Mvh.Bodil.
Ja, man lærer vel dansk der.

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 12:26

"Jan Raarup (slet SPA2B)" <janmaren@SPA2Bhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, man lærer vel dansk der.

Hvorfor tror du det?

Fra : kjaer

Dato : 11-03-07 11:55

Bodil Grove Christensen wrote:
> "Jan Raarup (slet 9RRHF)" <janmaren@9RRHFhotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:11735429340.461019438141232@dtext.news.tele.dk...

> Har dit spørgsmål noget med folkeskolen at gøre?
>
> Mvh.Bodil.

Sidst der var et indlæg her, der havde noget med folkeskolen at gøre, var
vidst i 2006! Så du kan måske leve med forstyrrelsen.

Fra : Ivar

Dato : 11-03-07 16:19

Jan Raarup skrev:

> Hvad betyder det og kan man ikke få den uvane afskaffet,

Hvis du ikke ved hvad det betyder, hvordan kan du så vide, at det
er en uvane?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-03-07 09:32

> [...]
>
> Hvad betyder det og kan man ikke få den uvane afskaffet,
> det er da irriterende at høre på eller hvad?

Det er bestemt en underlig vane, som jeg ej heller bryder mig om.
Jeg tror det er et symptom på, at vi har for travlt.

Det forventes, at du har et svar parat - eller rettere - de, der anvender
denne svarmåde forventer, at du forventer et hurtigt svar og udfylder
ventetiden med "jamenøø".
Jeg synes det lyder som et "undskyld - men jeg skal liiige tænke mig om".

Prøv - næste gang nogen spørger dig om noget at kigge vedkommende direkte i
øjnene, mens du bruger den tid der skal til for at formulere svaret (det
skal være en person, der selv anvender "jamenøø" forhalingsteknikken)
Læg mærke til, hvordan vedkommendes øjne begynder at flakke - og hvis du
bruger lang tid nok, har vedkommende næsten glemt sit spørgsmål.

Tidligere opfattede jeg samme ord med betydningen "Ha - det kan jeg altså
ikke svare på sådan lige på stående fod", men dette er åbenbart ikke længere
så "acceptabelt", for det forventes at du kan svare på alt - hurtigt.
Her kunne nogle måske finde på at skyde mig i skoene - "Jamen Henning - du
går da ind for tests, der jo netop fordrer dette" - så den må jeg lige tygge
på - "jamenøøø"...

/Henning.