Gummihagl til luftgevær
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-07 09:25

Hej NG

Vi er meget besværet af naboens hunde som render ustandseligt på vores grund
og jagter vores dyreliv, katte og vores datter er også bange for hunde.

Naboen ser sig åbenbart ikke i stand til at holde dem hjemme hos sig selv,
flere henvendelser til trods.

Vi bor på landet og har en grund på 3 tdr. land, så "Gå væk hund" og
lignende forslag dur ikke.

Hundene er så tilpas sky, at de ikke lader sig indfange.

Overvejer derfor at skyde dem røven med gummihagl, men findes der den slags
til et 5,5 mm luftgevær ?

Andre gode ideer modtages også.

Det skal for en god ordens skyld bemærkes, at vi gerne vil bevare det gode
naboskab, den manglende forståelse for vores irritation til trods.

Mvh
Michael

Fra : Erik Poulsen

Dato : 16-03-07 11:15

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:HvsKh.8$EY6.6@news.get2net.dk...
> [...]
>

> Det skal for en god ordens skyld bemærkes, at vi gerne vil bevare det gode
> naboskab, den manglende forståelse for vores irritation til trods.

En god ide ville værer at ringe til Politiet, hver gang du får besøg af
hunden, husk at tage nogle billeder som bevis.
når han så hver gang blir presanteret for en bøde på 500 kr. stopper det vel
nok ret hurtigt.

Fra : Erik Poulsen

Dato : 16-03-07 11:17

> [...]
>

> Det skal for en god ordens skyld bemærkes, at vi gerne vil bevare det gode
> naboskab, den manglende forståelse for vores irritation til trods.

Glemte lige at det er jo ikke hunden det er galt med, men ejeren og ham må
du selvfølgelig ikke skyde med gummikugler hihi.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-07 14:09

> Glemte lige at det er jo ikke hunden det er galt med, men ejeren og ham må
> du selvfølgelig ikke skyde med gummikugler hihi.

Nej, og vi vil også gerne bevare det ellers gode naboskab, men mener ikke
ens tolerance skal misbruges i den sags tjeneste.

Mvh
Michael

Fra : Claus Johannsen

Dato : 16-03-07 11:22

Det synes er en rigtig dårlig ide. Snak med din nabo på en fornuftig måde og
se om ikke der findes en løsning på problemet.
Mvh.
C.J.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-07 14:07

"Claus Johannsen" <landkaergaard@post.nordit.dk> skrev i en meddelelse
> Det synes er en rigtig dårlig ide. Snak med din nabo på en fornuftig måde
> og se om ikke der findes en løsning på problemet.
> Mvh.
> C.J.

Har prøvet, men han mener ikke VI skal tage så tungt, at HANS hunde render
over hos os, MEN det irriterer altså vores pis, at han skal bestemme om vi
kan fodre rådyr og andet vildt i vores have, uden hans hunde skal spise sig
mætte først og jagte alt efter deres godtbefindende.

Skal for en god ordens skyld supplere med, at der er ca. 200 m mark i mellem
matriklerne.

Mvh
Micahel

Fra : Tau

Dato : 16-03-07 13:49

> [...]
>

> Det skal for en god ordens skyld bemærkes, at vi gerne vil bevare det gode
> naboskab, den manglende forståelse for vores irritation til trods.

Jeg syntes du skal skyde efter hundene med gummihagl for så slipper du for
at se dem i et stykke tid. Og når du så alligevel sidder inden, kan du jo få
en god snak med Klaus Riskjær Pedersen>

vh
Poul

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-07 14:04

"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> skrev i en meddelelse

> [...]
> at se dem i et stykke tid. Og når du så alligevel sidder inden, kan du jo
> få en god snak med Klaus Riskjær Pedersen>

Nu kan jeg godt lide Klaus Riskjær Pedersen, så det er naturligvis en
mulighed.

Pkt. 1, så mener jeg faktisk det er tilladt at skyde løse hunde på ens egen
matrikel hvis det er meddelt i lokalaviser og man naturligvis har jagttegn.

Pkt. 2, så var tanken jo netop ikke at skade hundene ved at bruge bløde
hagl, så bevisbyrden skulle gerne blive umulig, med mindre hundene sladre.

Tak for dit indlæg.

Mvh
Michael

Fra : Tau

Dato : 16-03-07 17:51

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:HAwKh.23$FO1.10@news.get2net.dk...

> [...]
> hagl, så bevisbyrden skulle gerne blive umulig, med mindre hundene sladre.

Ok michael spøg til side, Hvis du har meldt til både politi og haftt det i
dagbladene har du en mulighed for at skyde hundene, dette er lovligt, hvis
du følger reglerne slavisk. Hvis du skyder med gummehagl eller lignende og
ødelægger et øje så vil du blive tiltalt under en dyreværne paragraf.
Altså hvis hunden dør er det ok, men bliver den anskudt med ulovlige midler
er det dyrmishandling.
Det bedste er selvfølgelig at snakke med naboen først eller må du bruge
grovere midler.

vh
Poul

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 16-03-07 18:53

Hvad med paintball naboen bliver sikkert træt af farvede hunde
og holder dem hjemme

MVH Svend Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-07 06:49

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet WEABE)" <s.e@WEABEpc.dk> skrev i en
meddelelse news:11740678700.351973040008726@dtext.news.tele.dk...
> Hvad med paintball naboen bliver sikkert træt af farvede hunde
> og holder dem hjemme

Det var en god ide - den vil jeg overveje nøje.

Mvh
Michael

Fra : PVM

Dato : 20-03-07 22:00

Måske skulle du åbne en 12ér og putte lidt salt i ( Det brugte man vist i
gl. dage ) det virker , men hunden vil jo nok hyle lidt (-:

Peter
"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:cvpLh.5$I04.0@news.get2net.dk...

Fra : Erik Poulsen

Dato : 20-03-07 23:03

"PVM" <XXX@XXX.dk> skrev i en meddelelse
> Måske skulle du åbne en 12ér og putte lidt salt i ( Det brugte man vist i
> gl. dage ) det virker , men hunden vil jo nok hyle lidt (-:

> [...]
Det er jo ikke hunden det er galt med, så skyd da manden med salt eller hvad
ved jeg.
Man behøver ikke at værer dyrplager, vel ???

Med Jæger Hilsen
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-07 06:35

"Erik Poulsen" <oz3k@oz3k.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad ved jeg.
> Man behøver ikke at værer dyrplager, vel ???

Nu mener jeg ikke jeg har lagt op til at jeg vil være dyreplager - har netop
søgt en "løsning" som ikke skader hunden.

Det er vel også en form for dyreplageri når naboens hunde jager de rådyr og
andet vildt vi har i en granlund på vores matrikel.

Mvh
En mand som aldrig kunne skyde eller gør et dyr unødigt ondt.
Michael

Fra : LASSE

Dato : 01-05-07 14:36

Tag fat i hunden og bed politiet om at komme og afhente den som
omstrejfende. Det kan så være at politiet bliver træt af hver gang at
afhente hunden. Så kan det være at ejeren af hunden får en bøde......
Det er selvfølgelig ikke det optimale for at opnå godt naboskab, men man
skal da heller ikke lade sig pisse på. Naboen kan åbenbart ikke forstå Din
hentydning om at holde sin hund inde på egen grund.

/Lasse
"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:qu3Mh.3$Ug4.1@news.get2net.dk...