Første stykke vildt.
Fra : Smirge

Dato : 13-03-07 18:58

Jeg sad lige og tænkte lidt over mine første jagtture, og hvor grøn man
egentligt var.

Og så kom jeg til at tænke på mit første stykke nedlagte vildt med
haglgevær - det var en hare som lettede da jeg først på formiddagen
listede ned til læhegnet for at kigge efter en due. Det skal lige siges
at dette var i min efterårsferie, så jagttiden var i orden :D

Kan i huske jeres allerførste stykke nedlagte vildt ?

Smirge

Fra : Tau

Dato : 14-03-07 07:33

"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette var i min efterårsferie, så jagttiden var i orden :D
>
> Kan i huske jeres allerførste stykke nedlagte vildt ?

Det var over 30 år siden jeg var på jagt første gang.
Jeg gik langs med et læbælte, som der kom en fasan ud af, lige foran mig. Ja
den var så tæt på mig, at da jeg skød, var den nok under 5 meter ude.
Der var hul lige igennem den, og jeg tror det var så stort at jeg kunne
trække den ned over hoved, uden at få blod på ørerne.
Den glemmer jeg aldrig.

Poul

Fra : Jan

Dato : 14-03-07 09:34

Mit første stykke vildt var en flot gråanddrik som jeg skød en aften på et
af jagtforeningens arealer for 33 år siden da jeg som 16 årig lige havde
fåetjagttegn.
Jeg husker endnu hvor stolt jeg var.
Jeg fik den udstoppet og har den stadig.
Jan