Kampfiskeæg?
Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 03-03-07 10:49

Vi har fået et par kampfisk i vores lille 54 l. akvarie.

Nu er der "bobler" i overfladen, som vores kampfiske-han vogter nidkært. Kan
det evt. være æg?

Hvis det er, hvor længe varer det, inden de klægger, og hvordan sikrer man
dem de mest optimale forhold?

Hilsen Allan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-03-07 13:03

Tina & Allan Fosborg wrote:

> Vi har fået et par kampfisk i vores lille 54 l. akvarie.
>
> Nu er der "bobler" i overfladen, som vores kampfiske-han vogter nidkært.
> Kan det evt. være æg?

Det er en skumrede. Der behøver ikke være æg i. Min kampfiskehan går alene,
men laver skumreder alligevel.

> Hvis det er, hvor længe varer det, inden de klægger, og hvordan sikrer
> man dem de mest optimale forhold?

Jeg mener det tager et par dage. Hannen passer dem de første dage, men hvis
du tror der er æg i og du gerne vil have yngel (kampfisk er ikke skide
sociale... tænk over du måske skal have 50 teenager kampfisk i hver sit
syltetøjsglas) så put en af de rugekasser man bruger til æglæggende
tandkarper ind under reden og foder de små med lidt æggeblomme eller
lignende.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 03-03-07 15:01

Hej Lasse

Tak for svar. Du har nok ret. Det er nok bare en skumrede. Boblerne ser
klare ud, som om der ikke er noget indeni. Vi får se tiden an.

Hilsen Allan