Java VM paa Linux paa ARM
Fra : peterarbejde@gmail.c~

Dato : 01-03-07 11:23

Hej gruppe,
Jeg sidder med et embedded system der kører Linux på en ARM9
processor. Er der nogen som har kendskab til hvad der er sket med Java
på sådan en platform? Jeg kan kun finde en version 1.1.8 JRE fra ca
2001, hvorefter den ser ud til at være forsvundet..
Med venlig hilsen
Peter

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-03-07 02:07

peterarbejde@gmail.com wrote:
> [...]
> på sådan en platform? Jeg kan kun finde en version 1.1.8 JRE fra ca
> 2001, hvorefter den ser ud til at være forsvundet..

Der er flere aspekter.

1) PDA er J2ME ikke J2SE. Og J2ME blev bygget på J2SE 1.1.8 !
2) Der er ikke rigtigt nogen gratis J2ME implementationer.

Hvis det havde været en PocketPC/Windows Mobile kunne
du have kigget på EWE.

Du kan få source til EWE og den virker på Linux desktop,
så du kunne prøve selv at få det til at virke, men det er
selvfølgelig noget af en mundfuld at starte på.

Arne