apple Ipod
Fra : bj

Dato : 10-02-07 20:21

Hej

har tidligeree læst at der var problemer med Apples Ipod, da de lancerede
den for nogle år tilbage.

Jeg har søgt efter artikler omkring det, men ved ikke hvad jeg skal søge
efter!

Er der nogen der måske kan hjælpe?

mvh
bj

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-07 21:16

bj wrote:
> [...]
> lancerede den for nogle år tilbage.
>
> Jeg har søgt efter artikler omkring det, men ved ikke hvad jeg skal

Hej bj

Du kan prøve at google på "apple ipod problemer" (sider på dansk), der
er forskellige artikler.

Jeg vil derudover bemærke, at min (voksne) datter har en apple ipod
som hun er lykkelig for. Det er også et lækkert stykke "legetøj". Jeg
nøjes selv med en Creative Zen Plus MP3 afspiller, den er såmænd også
god.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : bj

Dato : 10-02-07 21:42

Hej Tove

JEg er såmen også glad dor min Ipod når den virker. Det er bare 5. gang den
skulle sendes ind og har hver gang fået en ny og så kan jeg ikke få pengene
tilbage, men blot en ny garantiperiode.

Idag var jeg så i Fona for at hente den - igen. men de kunne så heller ikke
finde den...jo det er en dejlig ting at der er styr på det.

Den var skrevet ud af systemet men jeg har ikke fået den og underskrevet for
modtagelse af den, hmm.

Nå, men fejlene har været de samme hver gang. Den fryser og musikken står
stille, den kan ikke re-sættes, den holder ikke strøm. Det er en Ipod 20GB
fra 2003, hvor de godt vidste at disse problemer var tilfældet , men
alligevel kan jeg ikke få pengene retur eller købe et nyere produkt på basis
af den jeg har/havde.

Fona vil ikke give pengene retur selv om de godt kender itl problemet, men
siger det ikke er deres problem selv om de sælger produktet. Jeg føler mig
rent faktisk bondefanget. hmm

Jeg har nu købt en Ipod Shuffle og den har har jeg haft i små 2 mdr og den
har allerede virket bedre og længere tid end de andre 20gb ipods

mvh
bj

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-07 22:48

bj wrote:
> [...]
>
> Jeg har nu købt en Ipod Shuffle og den har har jeg haft i små 2 mdr
> og den har allerede virket bedre og længere tid end de andre 20gb

Hej igen bj.

Det kan da ikke være rigtigt at de ikke kan finde den. Har du prøvet
Fona's hovedkontor, det andet er da noget sjusk. Forstår godt du er
blevet lettere frustreret. Jeg fandt lige et link angående
batterierne. Det lader til at Apple har udskiftet batterierne på 1.3
mill. iPods ( i USA), Europa kan åbenbart rende dem noget så grusomt:

http://www.computerworld.dk/art/31533?cid=1&a=cid&i=1&o=6391&sNext

Du kan også google på iPod batterier. Så vidt jeg kan se ligger
priserne gennemsnitligt på ca. 200 til 300 kr., og så følger der
værktøj med til udskiftningen.

Fra : bj

Dato : 10-02-07 23:36

> [...]
>
> Du kan også google på iPod batterier. Så vidt jeg kan se ligger priserne
> gennemsnitligt på ca. 200 til 300 kr., og så følger der værktøj med til

tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge måske. sagen er den at de
rent faktisk i butikken i Esbjerg havde den da jeg var nede for at hente den
d. 2/2-2007, mne jeg ville ikke have den med for den var jo ikke lavet. Vi
aftalte, ekspedienten og jeg, at jeg skulle vente til chefen kom tilbage
ugen efter, altså denne uge, og så måtte vi se, hvad der skulle ske. Han
beholdte min Ipod og jeg tog idag ned til Fona i forhåbning oma t finde en
løsning på at den igen igen havde fejl med at fryse og manglende levetid på
batteri. Ja, vi fandt ingen løsning og heller ikke min Ipod. Den var skrevet
ud af systemet af en ekspedient som idag var på arbejde, men det var ikke
ham der havde gjort, hvilket jeg vil mene er sandt nok. Jeg kunne ikke se
den gældende ekspedient som jeg havde kontakt med første gang jeg var for at
hente produktet. Han var ikke på arbejde. En anden ekspedient kunne godt
huske mig og og en anden sagde at det godt nok virkede mærkeligt for
produktet var skrevet ud af en tilstedeværende ekspedient med dennes
adgangskode til systemet, men denne havde ikke været på arbejde denne dag
den var skrevet ud af systemet. Hmm, tja, jeg må jo se hvor det ender

bj

tak for linket

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-07 12:45

bj wrote:

> [...]
> systemet, men denne havde ikke været på arbejde denne dag den var
> skrevet ud af systemet. Hmm, tja, jeg må jo se hvor det ender

Velbekomme.

Nu ser det måske lidt lyst ud for enden af tunnelen. Deres slogan er
jo "De er så flinke hos Fona", men det er måske efterhånden også et
forældet begreb.

Det eneste problem jeg har i disse dage er, at jeg ikke kan bruge de
høretelefoner der fulgte med min Zen MP3'er. Mine ører må være forkert
"sat på". Jeg bestilte så i onsdags et sæt Koss Porta Pro over nettet,
og skulle have modtaget dem fredag. Fredag morgen stod der på Post
Danmarks track and trace, at pakken var blevet fejlsorteret i
Kalundborg, og jeg får først pakken på mandag, så Fona er ikke de
eneste der "fjoller rundt". Det bliver desværre mere og mere udbredt
at service er en by i Rusland. Vi må væbne os med tålmodighed bj,
andet er der vist ikke at gøre.

Det kunne være interessant hvis du gav en tilbagemelding om, hvordan
sagen ender selv om der måske kan være lange udsigter SUK.

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 05-03-07 22:04

jeg kan ikke hjælpe med dit problem , jeg har kun et problem med min Ipod
video 30 GB.

Jef rejser meget og fylder film , staton , hammerslag på jeg ikke har set ,
men problemet er at når man ser film bruger den meget strøm , kun ca 1 time
og 30 min , så kan jeg ikke se mere , og mangler måske stadig 30 min af
filmen ,men i et fly kan man ikke få støm .
Nogen der kender en smart løsning der ikke fylder og vejer ????

kim

Fra : IsFugl

Dato : 11-02-07 11:31

On Sat, 10 Feb 2007 20:21:16 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

> [...]
>den for nogle år tilbage.
>
>Jeg har søgt efter artikler omkring det, men ved ikke hvad jeg skal søge

de have noget problemer med strømen på mange af dem, og deres første
nano'er knækket i displayet.

når det er sagt har jeg her på border både min og min kones 40Gb Ipod
af type G3 liggende, de har begge kørt upåklageligt siden de blev købt
i henholdsvis 2003, og min kones 2004.

OK øretelefonere er gåde bort fra dem begge, men det har være knægget
ledning, og min "fjernbetjening" døde efter ca 7måneder da jeg tabte
Ipod'en ud af bældet, og den blev "grebet" i ledning til
fjenbetjening.

--
Steffen