hjerne og nervesystem
Fra : kris b

Dato : 02-02-07 15:30

hej
efterlysning!
links og inputs vedr. biologitema: fysiologi og sundhed
problemstillingen er medicin og stoffers virkning på hjerne og nervesystem.
jeg søger ideer og øvelser mv til 7.-9. kl.
mvh kris b.

Fra : BA

Dato : 03-02-07 23:53

Trial and Error - stik dem nogle stoffer, og lad dem få besøg af en der har
fået en hashpsykose.

VH BA

Fra : kris b

Dato : 04-02-07 09:29

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Trial and Error - stik dem nogle stoffer, og lad dem få besøg af en der
> har fået en hashpsykose.
>
> VH BA

ja det er jo netop problematisk at finde en eleverne vedkommende tilgang
uden dette forsøg
jeg mener at have erfaret at den formidling som er praktiseret hidtil ikke
har haft særlig effekt
på unges behov for selvstudium.
jeg kan da google masser om emnerne hver for sig men savner noget der
rykker.
mvh
kris b

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 11:09

"kris b" <nospam@pc.dk> skrev i en meddelelse news:45c5994d$0

> jeg mener at have erfaret at den formidling som er praktiseret hidtil ikke
> har haft særlig effekt
> på unges behov for selvstudium.

Tv2 østjylland viste et indslag fornyligt om ligthergas og dens effekt på
noget skinke ( tror jeg det var ). Sammenligningen var selvfølgelig, hvad
ligthergas kan gøre ved hjernen, ifm. en skole på Djursland, som havde mange
problemer med, at børnene sniffede ligthergas. Ikke noget kønt syn, så det
forsøg burde da rykke lidt, på det ene og det andet hos eleverne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : kris b

Dato : 07-02-07 17:36

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så det forsøg burde da rykke lidt, på det ene og det andet hos eleverne.

god ide der kom her
tak for den
mvh
kris b