Torskefiskeri på Lolland
Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 22-01-07 15:56

Hej Grupe

Er der nogen, der ved, hvor vi eventuelt kan fange torsk på Lolland. For
nogle få år siden var vi altid heldige i enten Nakskov eller
Sakskøbing havne, men der var intet at komme efter sidste år. Er her nogen
som har 2007-erfaring med Guldborg havn?
Gerne småtorsk.

Godt Nytår
PEH

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-01-07 12:58

"Poul-Erik Hansen" <peh@FJERNmknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sakskøbing havne, men der var intet at komme efter sidste år. Er her nogen
> som har 2007-erfaring med Guldborg havn?

Det er vist meget sløvt med torsk i Smålandshavet for tiden ... jeg plejede
at have en hel del i mine åleruser i Sakskøbing Fjord, men det er flere år
siden jeg har haft nogen i. Det samme gælder i øvrigt aborrene. Da jeg var
knægt, hev vi dem op i spandevis, men i dag ville jeg ikke påtage mig at
fange en eneste om du så gav mig en stang rigget op med flåd og regnorm
... til gengæld plejer der at være pænt med ål og havørred.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jan Raarup

Dato : 01-02-07 15:55

> [...]
>Sakskøbing havne, men der var intet
>at komme efter sidste år. Er her nogen
>som har 2007-erfaring med Guldborg havn?

Jeg har aldrig hørt om nogen der har fanget torsk på Lolland.

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 02-02-07 08:01

"Jan Raarup (slet QSPUA)" <janmaren@QSPUAhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig hørt om nogen der har fanget torsk på Lolland.

You better believe it. Jeg har selv fanget en DEL torsk i Sakskøbing havn
for år tilbage. De kan også fanges ved Rødbyhavn Mole. Største hidtil fra
Sakskøbing havn: 14,5 Kg!!! - desværre er der ikke torsk at fange der
længere.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jan Raarup

> [...]