OT: Skytteforening
Fra : Jørgen Foged

Dato : 01-02-07 15:27

I ved jo en del om skydevåben herinde, så jeg prøver lige med et spørgsmål
om det emne:

Jeg så i tv, at man i USA har skytteforeninger hvor man må skyde med Uzi,
AK47 og maskingeværer etc. Må man også det i Danmark? I så fald, hvad skal
der til?
Jeg er ikke en våbengal tosse, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere
"godaw" end de små klik der normalt kommer fra et gevær i klubberne.

MVH Jørgen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-02-07 21:24

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så i tv, at man i USA har skytteforeninger hvor man må skyde med Uzi,
> AK47 og maskingeværer etc. Må man også det i Danmark? I så fald, hvad skal
> der til?

Jeg tror det "vildeste" du kan komme til at skyde med i DKi civil regi er
revolver / pistol i en skytteforening hvor man har grov kalibret klasser.
(Eller kan du melde dig ind i hjemmeværnet, få dig en uddannelse på
dysekanon, så får du din lyst styret mht. lidt mere lyd i bøssen )

Kent Nielsen

Fra : Torben Farum

Dato : 01-02-07 23:10

Det du efterlyser finder du her:

www.deterenordre.dk

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Mogens Christensen

Dato : 02-02-07 17:41

> [...]
> Jeg er ikke en våbengal tosse, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere
> "godaw" end de små klik der normalt kommer fra et gevær i klubberne.

Hvis du har jagttegn kan du bare købe dig en 50 BMG, også kendt som
forsvarets 12,7 mm. Den civile riffel skal man godtnok selv tage ladegreb
på, men godawét er der tilgengæld. Især når man skruer rekylbremsen af.

MVH
Mogens