Køb af landejendom m/jagt?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 18-01-07 17:25

Hvis man påtænker køb af landejendom, til helårsbeboelse, hvor meget skal
grundarealet på ejendommen så være, for at man kan få lov at gå på jagt på
sin ejendom?.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Torben Farum

Dato : 18-01-07 19:58

Større end 1 ha (10.000 m2) hvis du og beboere af ejendommen skal gå på
jagt.
Større end 5 ha hvis du vil have mulighed for at invitere andre med.

Arealkravet kan også opfyldes ved at leje en del af arealet, eller ved
naboaftaler.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Stig Mogensen

Dato : 19-01-07 20:13

Torben Farum wrote:

> [...]
> Større end 5 ha hvis du vil have mulighed for at invitere andre med.
>
> Arealkravet kan også opfyldes ved at leje en del af arealet, eller ved

Mange tak for svar. Jeg var ikke opmærksom på at man ikke engang må have
gæster med, hvis der er jagt på et areal mindre end 5 ha.

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-07 13:19

Torben Farum wrote:
> [...]
> Større end 5 ha hvis du vil have mulighed for at invitere andre med.
>
> Arealkravet kan også opfyldes ved at leje en del af arealet, eller ved

Er det lovligt at lave en aftale med naboen så hans jord tæller med,
men man kun reelt må gå på ens eget.
Vi har 4 Ha, og så kunne man lave en aftale med naboen om at låne
retten til 1 Ha hos ham mod at det vildt som nedlægges på den ene Ha
tilfalder ham.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Farum

Dato : 23-01-07 18:39

[...]

Hvis du alligevel ikke må gå på jagt på hans jord, kan det vel heller ikke
tælle med ?

Bemærk også at det SKAL være sammenhængende, hvis det gennemskæres af
vandløb eller offentlig vej er det ingen hindring.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Clas Lau

Dato : 26-01-07 13:59

> [...]
> tilfalder ham.
>
> Hvis du alligevel ikke må gå på jagt på hans jord, kan det vel heller ikke

Det er vel ikke betydende om man går på stykket eller ej. Rent juridisk så
kan man jo godt have arealer som man må jagte på dog ude at gå der...

-Clas-

Fra : Torben Farum

Dato : 26-01-07 17:07

"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke betydende om man går på stykket eller ej. Rent juridisk så
> kan man jo godt have arealer som man må jagte på dog ude at gå der...
>
> -Clas-

Det har du ret i, jeg tolkede dog spørgsmålet som en måde at omgå reglerne,
derfor svarede jeg på den måde.
Reglen blev til da folk sad skulder ved skulder på små moselodder, for at
dyrke riffeljagt, hvilket blev vurderet som uforsvarligt, både for vildtet
og rent sikkerhedsmæssigt.

Torben Farum
9300 Sæby