Syge fisk med hvide pletter (guppy caracas~
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-01-07 21:57

Hejsa

Har et 250 l akvarium der har kørt uden problemer i hvertfald i 1½ år, det
passer stort set sig selv, men jeg skifter jo selvfølgelig lidt vand nu og
her Der er ingen filter, ingen pumpe, ingen varmelegeme i, men der er
masserer af planter og ikek for mange fisk.

Har aldrig døjet med sygdom, men nu havde der ikke rigtig sket noget i
akvariet i det sidste års tid, så jeg faldt for 4 maller, som jeg købte og
puttede i akvariet efter at de havde gået og vendet sig til temp, samt
ligeså langsomt fået mere og mere af mit akvarie vand ned i deres pose.

Nå men ned i akvariet kom de, men alleree efter to dage var to af dem døde,
og i dag fandt jeg så den tredje død, men da jeg så stod og kiggede efter
den fjerede, opdagede jeg at halvdelen af de andre fisk (Vild guppy Caracas
og Regnbue Goodeide) var fyldte med små hvide prikker. Har også tre
ancistrus maller, de ser uberørte ud....hvad nu

Skal alle fiskene op, og i et karantæne akvarie. Kan jeg nøjes med at skifte
vandet i akvariet, eller skal baggrund, sten, og alle planter op???

Skal jeg lade fiskene gå, og så se hvem er overlever?

Har ingen erfaring med sygdom, da jeg faktisk aldrig har haft problemet før
i mit akvarium.

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 25-01-07 23:08

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:45b91987$0$14030$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> BK

> It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been

Hej
Det mest effektive vil være at medicinere direkte i akvariet.
Bare følg brugsanvisningen på medicinen.
Der er ingen grund til at gøre noget ved baggrund, sten og planter.
Dine nye maller har nok ikke kunnet tåle, at blive overført til et ikke
opvarmet akvarie.
Hilsen
Jørgen