Serialisering til XML
Fra : Søren sømand

Dato : 18-01-07 17:03

Hej Drenge(går jeg ud fra ...)
Jeg har et problem med at få noget serializering til at virke. Jeg har et
"person" object der indeholder nogle int og Strenge med navn alder osv.
Det vil jeg gerne have gemt i XML format. Jeg har prøvet XMLencoder og
XMLdecoder, til at læse, men Eclipse kommer med en uforklarlig fejl, på
writeObject, se nedenstående. Jeg syntes ikke google hjælper i dette
tilfælde.

Kode snip:
   private XMLEncoder e;
   private XMLDecoder d;

   public ConstructorClasse()
   {
       try {
         e = new XMLEncoder(new BufferedOutputStream( new
FileOutputStream("Test.xml")));

      } catch (FileNotFoundException e1) {
         // TODO Auto-generated catch block
         e1.printStackTrace();
      }

      Operator op = new Operator("Borge Pedersen", 5, "bp");
       e.writeObject(op);
       e.close();
   }

Nogle forslag?

Mvh.
Søren
Sømand

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-07 18:41

Søren sømand <soren@sotoqxxx.dk> writes:

>       Operator op = new Operator("Borge Pedersen", 5, "bp");

Implementerer Operator Serializable?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Søren sømand

Dato : 18-01-07 21:03

Jeps, og jeg har også testet med public/private for variablerne i objektet.
Tak for den hurtige response iøvrigt...
Mvh.
Søren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-07 22:38

Søren sømand <soren@sotoqxxx.dk> writes:

> Jeps, og jeg har også testet med public/private for variablerne i objektet.
> Tak for den hurtige response iøvrigt...

Komplet kodeeksempel, tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-01-07 22:39

On 2007-01-18, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Komplet kodeeksempel, tak.

....og fejltekst.

--
Andreas

Fra : Søren sømand

Dato : 19-01-07 09:18

/// Kode:

import java.io.Serializable;
public class Operator implements Serializable
{
   private String name;
   private int iD;
   private String initials;

   public Operator(String name, int iD, String initials)
   {
      this.name = name;
      this.iD = iD;
      this.initials = initials;
   }
   public int getID() {
      return iD;
   }

   public String getInitials() {
      return initials;
   }

   public String getName() {
      return name;
   }
}

//// og

package connectTest;

import java.beans.*;
import java.io.*;
import java.util.ArrayList;
import dataObjects.Item;
import dataObjects.Operator;
import dataObjects.ProductBatch;
import dataObjects.ProductRecept;
import Interfaces.IDataProvider;

public class XMLDataProvider implements IDataProvider {

   private XMLEncoder e;
   private XMLDecoder d;
   private Operator op;
   private ProductBatch pb;

   public XMLDataProvider()
   {
[...]

   public Operator getOperator(int operatorNumber) {

      try {
         d = new XMLDecoder(new BufferedInputStream(new
FileInputStream("Test.xml")));
      } catch (FileNotFoundException e) {
         // TODO Auto-generated catch block
         e.printStackTrace();
      }
      Operator op =(Operator) d.readObject();
      d.close();

      return op;
   }
}

/// Ovenstående kode kalder jeg med en Junit test

public class dataProvider extends TestCase {

   private IDataProvider idp;
   private int id = 5;
   private int batchNumber = 223;
   private String batchName = "Stalvand";
   private int quantity = 250;
   private ProductRecept proR;

   /**
    * @throws java.lang.Exception
    */
   protected void setUp() throws Exception {
      idp = new XMLDataProvider();

   }

   public void testOpName ()
   {
      Operator o = idp.getOperator(id);
      assertEquals(o.getID(), id);
      assertEquals(o.getInitials(), "bp");
      assertEquals(o.getName(), "Borge Pedersen");
   }

/// Eclipse strander i linien hvor den vil oprette new XMLDecoder med
denne fejl:

java.lang.InstantiationException: dataObjects.Operator
Continuing ...
java.lang.Exception: XMLEncoder: discarding statement
XMLEncoder.writeObject(Operator);
Continuing ...

/// Da jeg kommer fra Visual studio og C# har jeg ikke helt styr på
hvordan man får bedre fejlbeskrivelser ud af Eclipse...

Kunne denne serialisering evt. gøres anderledes end med
XMLEncoder/XMLDecoder?
Pft.
Søren

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 20-01-07 02:35

Søren sømand wrote:
> [...]

> java.lang.InstantiationException: dataObjects.Operator
> Continuing ...
> java.lang.Exception: XMLEncoder: discarding statement

Tilføj en constructor uden argumenter, så tror jeg at fejlen
forsvinder.

Og hvis du tilføjer set metoder, så vil koden måske endda
også virke.

> Da jeg kommer fra Visual studio og C# har jeg ikke helt styr på
> hvordan man får bedre fejlbeskrivelser ud af Eclipse...

Det er en fejl fra XMLEncoder ikke fra Eclipse.

> Kunne denne serialisering evt. gøres anderledes end med
> XMLEncoder/XMLDecoder?

Der er mange muligheder, men XMLEncoder bør du kunne få til
at virke.

mvh/Arne

Fra : Søren sømand

Dato : 20-01-07 21:45

Arne er "The Man"
Det er selvfølgelig den tomme konstruktør der mangler...Tak for det.
Visual studio plejer selv at brokke sig over at den mangler, så jeg havde
helt overset den mulighed her i java.
Setter'ne har jeg set, men de røg i svinget i et forsøg på fejlfinding.
Mvh.
Søren

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Soren

Dato : 19-01-07 13:51

[snip]
> Kunne denne serialisering evt. gøres anderledes end med
> XMLEncoder/XMLDecoder?

Du kunne måske bruge xstream:
http://xstream.codehaus.org/tutorial.html

Mvh,
Søren

Fra : Søren sømand

Dato : 20-01-07 21:47

Jeg så godt eksisten af dem på google, men det er et skole-projekt, så der
er grænser for hvor meget jeg kan "låne".
Men tak anyhow.
- Søren

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/