getParameter ved enctype="multipart/form-d~
Fra : Allan Unnerup

Dato : 14-01-07 19:04

Hvis man benytter
<form action="sys.jsp" method="post">,
<input type="text" name="felt" size="10" maxlength="10">
</form>
så man man hente værdien med
String p_date = (String) request.getParameter("felt");

Hvad er alternativet til request.getParameter, hvis men benytter
enctype="multipart/form-data"
Fx:
<form action="sys.jsp" method="post" enctype="multipart/form-data">,
<input type="text" name="felt" size="10" maxlength="10">
</form>

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 14-01-07 19:57

Allan Unnerup wrote:
> [...]
> <form action="sys.jsp" method="post" enctype="multipart/form-data">,
> <input type="text" name="felt" size="10" maxlength="10">

Jeg antager at du bruger multipart/form-data fordi du også
har nogle INPUT TYPE="FILE".

Hvis du bruger Jakarta Common FileUpload, så har de
support for at hente INPUT TYPE="TEXT" ud via
FileItem getString.

Det kan anbefales.

Arne

Fra : Allan Unnerup

Dato : 14-01-07 22:35

> Jeg antager at du bruger multipart/form-data fordi du også
> har nogle INPUT TYPE="FILE".

Det er ikke en korrekt antagelse.
Men du har ret i, at det oftest er i den forbindelse, at det bruges.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 15-01-07 00:22

Allan Unnerup wrote:

> Det er ikke en korrekt antagelse.
> Men du har ret i, at det oftest er i den forbindelse, at det bruges.

Du kunne bruge FileUpload pakken alligevel omend det
nok kræver en forholdsvis god forklaring i kommentarerne i
koden.

Hvis du kan fortælle hvorfor der er valgt multipart/form-data
kan vi måske foreslå alternative veje.

Arne

Fra : Allan Unnerup

Dato : 23-01-07 17:36

> [...]
> koden.
>
> Hvis du kan fortælle hvorfor der er valgt multipart/form-data

Det er udelukkende af nysgerrighed.
Jeg kan sagtens finde alternativer.

Med venlig hilsen
Allan