Java Graph / Plot
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-01-07 20:44

Hejsa -

Nogen der kan hjælpe med følgende;

Jeg har en lille embeded webserver (Modtronix SBC68EC), der kan afvikle
java-scripts.
Har lavet en html side, hvorpå jeg viser målinger fra en ad konverter på
serveren. Jeg ville nu meget gerne 'præsenterer' disse målinger som en kurve
/ bar el. lign.

Findes der et lille og simplet java lib. el.lign, som jeg kan bruge til eks.
at tegne en kurve over målingerne, som så kan vises på min html side ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 22:47

"Lars Rasmussen" <groups@dreamfabric.dk> writes:

> Findes der et lille og simplet java lib. el.lign, som jeg kan bruge til eks.
> at tegne en kurve over målingerne, som så kan vises på min html side ?

JFreeChart.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : group@dreamfabric.dk

Dato : 09-01-07 11:14

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> JFreeChart.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Hmmm ... det er muligvis mig der ikke helt forstår det, men hvordan
vil du presse ca. 1.5Mb java lib ned i en embedded webserver med ca.
64kB hukommelse ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-07 11:57

group@dreamfabric.dk writes:

> Hmmm ... det er muligvis mig der ikke helt forstår det, men hvordan
> vil du presse ca. 1.5Mb java lib ned i en embedded webserver med ca.
> 64kB hukommelse ?

Swap via floppy naturligvis.

Jeg går naturligvis ud fra at den oprindelige spørger angiver de
nødvendige begrænsninger.

Hvis den er så lille som du angiver, er det formentlig ikke engang en
fuld java SE, og så kan man ikke bruge de billedhåndteringsrutiner der
er i SE.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-01-07 01:32

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> group@dreamfabric.dk writes:
> Hvis den er så lille som du angiver, er det formentlig ikke engang en
> fuld java SE, og så kan man ikke bruge de billedhåndteringsrutiner der
> er i SE.

Applet kører client side ikke server side, så ...

Arne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-01-07 07:59

On 2007-01-10, Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> Applet kører client side ikke server side, så ...

Det var ikke en applet, der blev spurgt efter.

--
Andreas

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 12-01-07 03:34

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Det var ikke en applet, der blev spurgt efter.

Så du mener at spørger kører en servlet container på dims'en ?

Arne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-01-07 11:35

On 2007-01-12, Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> Så du mener at spørger kører en servlet container på dims'en ?

Ikke nødvendigvis. Der blev spurgt til et library, og efterfølgende
kommenteret på at det nok ikke var et standard library, der var
interessant fordi der sandsynligvis ikke var en fuld Java SE
tilgængelig. Dit indlæg tog så udgangspunkt i at en applet var det vi
diskuterede, og det mente jeg ikke at det nødvendigvis var.

--
Andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-07 09:15

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Applet kører client side ikke server side, så ...

Korrekt. Han bad om javalibs.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : group@dreamfabric.dk

Dato : 09-01-07 12:21

> [...]
>
> Hvis den er så lille som du angiver, er det formentlig ikke engang en
> fuld java SE, og så kan man ikke bruge de billedhåndteringsrutiner der

Jeg angav netop typen i håb om at nogen kendte til noget brugbart.
Desuden fremhævede jeg at det skulle være lille og simpelt. Men OK
tak for input.

http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_36&products_id=196#features

Der må findes noget, jeg kan umuligt være den første der sidder med
dette behov ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-07 12:51

group@dreamfabric.dk writes:

> Jeg angav netop typen i håb om at nogen kendte til noget brugbart.
> Desuden fremhævede jeg at det skulle være lille og simpelt. Men OK
> tak for input.

Så vidt jeg kan se på specifikationen, kan den ikke selv afvikle
Javaprogrammer. Spørgsmålet er så hvad det egentlig var du havde
tænkt dig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-01-07 01:31

group@dreamfabric.dk wrote:
> Jeg angav netop typen i håb om at nogen kendte til noget brugbart.
> Desuden fremhævede jeg at det skulle være lille og simpelt.

Hvorfor genererer du ikke HTML med APPLET og PARAM tags på
din lille box men henter appletten og jar filen fra en
almindelig web server ?

Så skulle en 1.5 MB ikke være noget problem.

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-07 09:14

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Hvorfor genererer du ikke HTML med APPLET og PARAM tags på
> din lille box men henter appletten og jar filen fra en
> almindelig web server ?

Så skal den være signeret for at få lov til at tilgå andre maskiner
end den den kom fra.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mads

Dato : 10-01-07 09:17

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så skal den være signeret for at få lov til at tilgå andre maskiner
> end den den kom fra.
Kunne man ikke supply'e data'en via param tags?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-07 12:59

Mads <mads@iname.com> writes:

> Kunne man ikke supply'e data'en via param tags?

Det kunne man sikkert godt, men så skal det nok genereres dynamisk på
serveren. Det er ikke sikkert den har ressourcer til dét heller.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 12-01-07 03:33

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så skal den være signeret for at få lov til at tilgå andre maskiner
> end den den kom fra.

Appletten skal ikke tilgå andre maskiner.

Web serveren genererer noget HTML som:
- loader en applet fra en anden server (med plads)
- sætter nogle params til applet om hvad den skal vise

Applet:
- viser grafik udfra params
- connecter ikke til noget som helst

Arne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-01-07 13:27

Lars Rasmussen wrote:

> Jeg har en lille embeded webserver (Modtronix SBC68EC), der kan afvikle
> java-scripts.

Er du sikker på, at "JavaScripts" ikke bare dækker over, at man kan
inkludere JavaScripts på siderne, som klienten fortolker?

Umiddelbart ville jeg tro, at du skal gå efter en lille graf-applet, som
henter sine data fra serveren (så det er klienten, der laver
tegne-arbejdet).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : group@dreamfabric.dk

Dato : 09-01-07 13:46

Jonathan Stein skrev:

> [...]
> Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
> POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.

Jeg tror du har ret, har du et forslag til sådan en "java applet" ?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-01-07 16:09

group@dreamfabric.dk wrote:

> Jeg tror du har ret, har du et forslag til sådan en "java applet" ?

Google ser ud til at give en del mere eller mindre grydeklare løsninger
ved en hurtig søgning på "graph applet". Jeg har dog ikke erfaring med
nogen af dem.

Hvis det er et kommercielt projekt, skulle det også være overkommeligt
at få en Java-programmør til at lave en applet, der er tilpasset formålet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 09-01-07 19:14

Tak for 'hintet' Jonathan. Har vist fundet noget der ser ud til at være det
jeg leder efter, jeg prøver og se om jeg kan komme igennem med det.

Med venlig hilsen

Fra : group@dreamfabric.dk

Dato : 10-01-07 09:36

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Korrekt. Han bad om javalibs.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Tak for alle input's, jeg lærer noget hver dag

Lige nu har jeg kig på disse to;

Dynamic Graph Utility
http://www.play-free-games.com/webmasters/dynamic-graphs/dynamic-graphs.shtml
Her hentes appletten fra en ekstern kilde, som jeg så sender parametre
til. Det ser ud til at fungere. Desværre er man jo så afhængig af
denne 'eksterne' applet .. :-|

LineGraph
jPowered Linegraph
http://www.jpowered.com/line_graph/index.htm
Her lægges en .jar fil på WebServeren (20kB), og alt er således
'on-board'. Dejligt men det tager jo desværre lidt kostbar plads :-|

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 12-01-07 03:36

group@dreamfabric.dk wrote:
> [...]
> Her hentes appletten fra en ekstern kilde, som jeg så sender parametre
> til. Det ser ud til at fungere. Desværre er man jo så afhængig af

Hvorfor laver du ikke bare din egen udfra JFreeChart ?

Arne

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 12-01-07 08:18

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke 'bare' gør noget.
Spurgte oprindeligt i dette forum fordi jeg ikke vidste hvad / hvordan jeg
skulle gribe en sådan opgave an. Det ved jeg lidt mere om nu. Om jeg har
valgt den smarteste / nemmeste løsning ved jeg ikke, men jeg har noget der
kører nu. Måske vil jeg også kigge på JFreeChart ...

Med venlig hilsen