Centrering af JFrame o.lign.
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 16:03

Hej gruppe.

Jeg sidder og roder med et JWindow som ikke vil blive centreret.

Jeg har prøvet med:

setLocationRelativeTo(null);

Som ifølge:
http://www.tutorialized.com/tutorial/Center-a-Dialog-Box-Frame-or-Window-in-Java/9651

Skulle være blevet muligt efter java 1.4.

Det gør at mit vindue flytter sig fra øverst til venstre til nederst i
højre hjørne.

Jeg prøver så at gøre det på den "gammeldags" metode via følgende:

toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
screenSize = toolkit.getScreenSize();
l = new JLabel(new ImageIcon("splash.gif"));
x = (screenSize.width - this.getWidth()) / 2;
y = (screenSize.height - this.getHeight()) / 2;

Og jeg starter det i følgende rækkefølge:

//this.setLocationRelativeTo(null);
this.setSize(500,350);
add(l);
this.setVisible(true);
this.setLocation(x, y);

Resultatet er det samme med begge versioner af programmet, nogen der kan
se hvad jeg eventuelt gør galt?

Mathias Mejborn
tlf.: 28-30-97-46
-------------------------
www.compark.dk
email: mathias@compark.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-12-06 17:32

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 18:52

Michael Rasmussen wrote:

> Har du prøvet this.setLocationRelativeTo(null);

Ja det har jeg, det skulle du meget gerne kunne se i den udkommenteret
linje sidst i beskeden.

Mathias Mejborn
tlf.: 28-30-97-46
www.compark.dk