S:Actionscript, lyd og baggrundsbillede
Fra : Karsten

Dato : 27-01-07 21:29

Hej
Jeg har et par spørgsmål, som jeg tror er meget enkle.

1. Hvordan henter jeg en variabel fra den URL som blev anvendt til
pågældende animation. Jeg skal bruge variablen til at afgøre hvilken musik
jeg skal spille til min animation.

Eksempel: Jeg kalder fra HTML dokument med følgende <A
HREF="MinFILM.swf?lyd=1"> start </A>

I mit script har jeg følgende IF-Then sætning

lyd=????? (det er den her variabel jeg spørger om)
s = new Sound(); // laver et lyd-objekt
if(lyd==1)
{
s.loadSound("1.mp3", true);
}
if(lyd==2)
{
s.loadSound("2.mp3", true);
}
s.start()

2. I spørgsmål 1 vil jeg hente en lydfil. Hvordan henter jeg et
baggrundbillede ind?
Oven på billedet skal jeg så køre en simpel animation

Håber I fortår mine spørgsmål

Hilsen
Karsten Skov