Internetside om Bagsværd
Fra : Bo

Dato : 09-01-07 00:12

Hej i gruppen

For under et år siden fandt jeg en billedsamling der beskæftigede sig med
byen Bagsværd,
i udkanten af København, med billeder fra 18xx og frem.
Jeg kan ikke finde den igen! Er der nogen der kan hjælpe?
Nu har jeg endelig materiale at tilføje, og så er den blevet væk!

På forhånd tak, Bo.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-01-07 08:50

Bo skrev:

> [...]
> Jeg kan ikke finde den igen! Er der nogen der kan hjælpe?
> Nu har jeg endelig materiale at tilføje, og så er den blevet væk!

Jeg kan ikke finde noget online, men Gladsaxe kommune
har en lokalhistorisk afdeling med et billedarkiv, herunder
også nogle fra Bagsværd:

http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=13452

--
Herluf :·)

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-01-07 12:00

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Jeg kan ikke finde noget online, men Gladsaxe kommune
> har en lokalhistorisk afdeling med et billedarkiv, herunder
> også nogle fra Bagsværd:
>
> http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=13452

google is your friend
http://images.google.com/images?hl=en&q=Bagsv%C3%A6rd%2C&btnG=Search+Images

Historisk-topografisk Selskab for Gladsaxe Kommune

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&q=Historisk-topografisk+Selskab+for+Gladsaxe+Kommune+&btnG=Search

then search rex fotosamling on kb.dk

Gladsaxe Lokalhistoriske Arkiv

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&q=Gladsaxe+Lokalhistoriske+Arkiv&btnG=Search
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&q=Gladsaxe+Lokalhistorisk+Arkiv&btnG=Search

http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=13452

Lokalhistorisk afdeling

Lokalhistorisk afdeling er fysisk placeret på Hovedbiblioteket. På
Byarkivets lokalhistoriske afdeling findes en del arkivregistraturer.
Her kan du bl.a. finde:

* Lokalaviser fra 1907 og frem
*
Lokale vejvisere fra 1912 og frem.

Byarkivet kan desuden skaffe en del materiale via Hovedbibliotekets
Læsesal.

Her kan de udkomne guider til offentlige arkiver også ses, så som
guiderne til Lands- arkiverne; Rigsarkiver og Københavns Stadsarkiv.

Lokalhistorisk afdeling råder desuden over en lang række bøger,
tidsskrifter og registre, som slægtsforskere og lokalhistorikere kan
have glæde af.

Ved personlig henvendelse kan du få adgang til ovennævnte
arkivmateriale. Vi hjælper også gerne med en fotokopi.

Omfattende billedarkiv

Luftfotos - portrætter - præmierede bygninger - veje og stræder -
seværdigheder - skoler - børnehaver - institutioner - og utallige andre
emner - stil dit spørgsmål, og vi vil forsøge at finde svaret (hvis der
er et!).

Ved personlig henvendelse kan du få adgang til billedarkivet.

Billedkopi kan bestilles mod betaling.

good hunting

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Bo

Dato : 09-01-07 22:55

"Bo" <bo.braendstrup@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan ikke finde den igen! Er der nogen der kan hjælpe?
> Nu har jeg endelig materiale at tilføje, og så er den blevet væk!

Tak til Herluf og Hugh, men:

Jeg skulle have været mere præcis.
Den side jeg søger, er en privat hjemmeside. Damen der har lavet den stammer
fra Bagsværd, men
bor nu andetsteds (Jylland, vistnok). Samlingen er (var?) _stor_ og alsidig.
Jeg kan ikke hitte den! Google? Tak, og jo tak. Søgemaskinen er mig bekendt.

/Bo.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-01-07 04:17

Bo wrote:

> [...]
> alsidig.
> Jeg kan ikke hitte den! Google? Tak, og jo tak. Søgemaskinen er mig

yes Bo I understood that
but web sites come and go

You wil have to go to her sources
or ind up to 10 ords sætning til google

which she might have written about her illustrations

http://www.bagsvaerdobservationshjem.dk/458/12526/pageserve.php

Huset er opført i år 1920 som sommerbolig for Kongelig Hoftandlæge
Vorslund-Kjær.

Huset hed oprindeligt "Lisbethlund".

or
http://www2.traditioner.dk/Bagsvaerd/index.html

Bagsværd før og nu

in from google images of bagsværd sø

http://www2.traditioner.dk/

Ingers hjemmeside

enjoy

Hugh W

Fra : Bo

Dato : 12-01-07 01:41

> yes Bo I understood that
> but web sites come and go
> http://www2.traditioner.dk/Bagsvaerd/index.html

Aaahhhhhh!
Hugh, You are a guttermand! This is the one I was looking for.

Thank you so very much. Why I couldn't find it, I don't know.
Thanks again!
Best regards, Bo.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-01-07 03:01

Bo wrote:

> [...]
> Hugh, You are a guttermand! This is the one I was looking for.
>
> Thank you so very much. Why I couldn't find it, I don't know.

..
you did not browse the google image search for
bagsværd sø

It took a while but I have been using google since it was in beta

cheers !!

Hugh W

Fra : Bo

Dato : 12-01-07 04:35

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> wrote in message

> .
> you did not browse the google image search for
> bagsværd sø
>
> It took a while but I have been using google since it was in beta

Hi Hugh,

I should use the image search more often, it is just not what I use to do.
Thanks again, I really appreciate your effort.
I have mailed Inger, who maintains the homepage, and I'm looking forward to
her
reply.

Regards, Bo.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-01-07 11:35

Bo wrote:

> [...]
> Thanks again, I really appreciate your effort.
> I have mailed Inger, who maintains the homepage, and I'm looking forward

well you were looking for old photos - black amd white -- easy to spot

there is a lot more on the slangerup bane - just like the old marklin
locos - and the old railway station and the rowing club

image search is great if using a foriegn language site
or to find the meaning of a word

gerne svar på dansk

mvh

Hugh W