Fiskeri ved Århus, Risskov egnen?
Fra : Thomas

Dato : 06-01-07 17:51

Heysa

Er der noget at fange fra kysten omkring nordlige Århus?
Hvad har I af erfaringer?

Thomas

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-01-07 18:38

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> Heysa
>

> Er der noget at fange fra kysten omkring nordlige Århus?
> Hvad har I af erfaringer?
>

> Thomas

Ikke særlige erfaringer men se lige her
http://www.angling-eastjutland.dk/dk/index.htm
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Thomas

Dato : 07-01-07 09:04

Tak. Fin side!

Thomas

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 08-01-07 14:43

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> Heysa
>

> Er der noget at fange fra kysten omkring nordlige Århus?
> Hvad har I af erfaringer?

Jeg foretrækker at begynde at fiske ved Moesgaard og gå sydpå. Jeg har
fanget én og tabt en ret stor havørred der, ud af 5-6 fisketure, men jeg er
kommet der ofte og jævnt tit set ørred-fisk.
Umiddelbart nord for lystbådehavnen er der dybt og en lille km's penge
nordover er der en god overgang med større sten til en fladere strand. Jeg
synes det meste af denne strand er lidt kedelig indtil du næsten når op til
Egå. Ud for og nord for det markante næs før Egå er ret 'ophidsende' at se
på. Jeg har ikke fisket der, men roet forbi mange gange. Nord for Egå bliver
der meget fladt, og du skal måske helt til Studstrup før der kommer godt
fiskevand/dybde igen.
Du skal ikke så langt syd for havnen/byen før der bliver jævnt godt at
fiske, dømt ud fra relativt hurtig tiltagende dybde og spredte store sten ..
denne kysttype fortsætter langt sydpå uden alt for mange kedelige flade
sandstrands-stykker.
God fornøjelse.

Carsten