Skovhornuglerne
Fra : Ingrid&Hans

Dato : 04-01-07 15:45

Hej er der nogen der har en nøjagtig adr hvor Skovhornuglerne er set i år i
Københavnsområdet
-der plejer at være et sted i Utterslev hvor de holder til i et træ ????
hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 04-01-07 18:37

Ingrid&Hans wrote:
> Hej er der nogen der har en nøjagtig adr hvor Skovhornuglerne er set
> i år i Københavnsområdet
> -der plejer at være et sted i Utterslev hvor de holder til i et træ
> ???? hilsen

Holmevej er stedet hvor der plejer at sidde enkelte.Gå ned ad Holmevej fra
Grønnemose Alle, altså nedad mod mosen. Lige hvor Helleskrænten starter (på
højre side) plejer uglerne at sidde i et nåletræ placeret i forhaven til en
villa.

Mikkel

Fra : fuglepigerne@gmail.c~

Dato : 04-01-07 20:34

Hej!
Der er set 7 i dag d. 4 Jan.
Vh Sanne

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 05-01-07 13:37

7 stk
Det var flot !!!
tak for svarene
hilsen
Ingrid
<fuglepigerne@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej!
Der er set 7 i dag d. 4 Jan.
Vh Sanne

Fra : Birderpro

Dato : 05-01-07 18:15

fuglepigerne@gmail.com skrev:
> Hej!
> Der er set 7 i dag d. 4 Jan.
> Vh Sanne

Hej Sanne
Hvor har du oplysningen om de 7 skovhornugler på Holmevej fra ?, DOF
basen nævner kun én, flere observationer fra forskellige dage, men
altid kun én !

Hilsen Peter

Fra : fuglepigerne@gmail.c~

Dato : 05-01-07 19:40

Hej igen
Jeg må tilstå at jeg har taget fejl, sorry!
Det var på Frøstjernevej 8. der var blevet set 7 Skovhornugler.
Go weekend!
Vh Sanne
( og tak Peter for at du var opmærksom)

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:56

[...]

Det var sandelig da også flot, at der bare et eller andet sted er blevet
hele 7 skovhornugler. Jeg har set andre ugler, men aldrig nogen form for
hornugle.

Ja, god weekend. Den første i januar. Hvad mon året vil bringe os.
Sidste år i januar el. februar oplevede jeg for første gang i mit liv at
se gråsisken og hvidsisken med den karakteristiske lille knaldrøde plet
i panden. Endda lige udenfor vinduerne.

TW