Vimpel
Fra : Bent Pagh

Dato : 31-12-06 15:10

Hej nyhedsgruppe!

Hvordan undgår man at der kommer selvslåede knuder for enden af en vimpel?

Hilsen
Bent Pagh

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 15:27

"Bent Pagh" <bentpagh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår man at der kommer selvslåede knuder for enden af en vimpel?

Hænger et blylod i enden af det?

Spøg til side - det tror jeg ikke du kan.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Jubii

Dato : 31-12-06 18:48

On Sun, 31 Dec 2006 15:26:56 +0100, "Trekroner" <xx> wrote:
in dk.fritid
>"Bent Pagh" <bentpagh@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

>Hænger et blylod i enden af det?
>
>Spøg til side - det tror jeg ikke du kan.

Det er vel kun de spidse vimpler der gør det? De mere firkantede har lidt
sværere ved det.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-12-06 19:09

Bent Pagh wrote:
> Hej nyhedsgruppe!
>
> Hvordan undgår man at der kommer selvslåede knuder for enden af en
> vimpel?
> Hilsen
> Bent Pagh

Ja tak, det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg har prøvet at
sy et par kanaler á ca. 20-25 cm. og kommet strikkepinde i. Det
virkede ikke. Jeg har købt én af de dimser man kan få i handelen til
at montere på vimplen og derved forhindre knuderne. Det virkede ikke.
Jeg har prøvet at dyppe et godt stykke af spidsen i klar lak, og det
virkede heller ikke. Jeg venter ligesom dig Bent på, at der dukker én
op som har fundet "De Vises Sten", for jeg har givet op for længe
siden.

Godt nytår til alle

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 17:16

> Ja tak, det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg har købt én af de
> dimser man kan få i handelen til at montere på vimplen

Vimpelskåner? - http://harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2481&Grp=&n=30100
Fungerer fint for mig...

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 01:40

> Ja tak, det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg har prøvet at
> sy et par kanaler á ca. 20-25 cm. og kommet strikkepinde i. Det virkede
> ikke.

Lyder da også som lidt fareligt, den dag syningen går, og en strikkepind
flyver afsted i et ordentligt smæl....

/SWP

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 31-12-06 23:33

Bent Pagh wrote:
> Hej nyhedsgruppe!
>
> Hvordan undgår man at der kommer selvslåede knuder for enden af en
> vimpel?
> Hilsen
> Bent Pagh

Hej

Man køber en vimpelskåner - løser 95% af problemerne med knuder.

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk
- min hobby

Fra : L.Støvring

Dato : 17-01-07 14:19

> [...]
> Hej nyhedsgruppe!
>
> Hvordan undgår man at der kommer selvslåede knuder for enden af en vimpel?

På vores flagstang bruger vi en "Stander", i stedet for en vimpel - den slår
ikke knuder.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 16:52

L.Støvring wrote:
> "Bent Pagh" <bentpagh@mail.dk> skrev i en meddelelse

> På vores flagstang bruger vi en "Stander", i stedet for en vimpel -
> den slår ikke knuder.
>
> Mvh. Lisbeth

Vi har haft en "stander" i stedet for en vimpel, og den slog faktisk
lige så mange knuder. Nu skal der til siges, at vi bor 3 km. fra
Havnsø og Sejrøbugten, og det blæser rigtig meget på disse kanter.

Fra : Knud Gjøl

Dato : 23-01-07 06:54

Jeg flager hver søndag og til daglig er der en ganske almindelig vimpel på
stangen.

At Jeg har aldrig har bundet en knude op er nok usandt, men det er max en om
året.
Følgende er ikke løsningen, men en god vane.
Så jeg kan kun give det videre brug dit Dannebrog lidt mere, det er jo et
flot måde at starte søndagen på.

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 14-03-07 22:20

Denne flagfabrik påstår de har løst problemet :

http://www.frejasflagfabrik.dk/

kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-03-07 16:06

ADRIA 472 LU wrote:
> Denne flagfabrik påstår de har løst problemet :
>
> http://www.frejasflagfabrik.dk/
>
> kim

Jeg har slidt mange vimpler op gennem årene, og takker mange gange for
dit link. Jeg kan se, at vores nærmeste Imerco fører den type, og vil
fluks prøve at erhverve en. Håber de kan holde hvad de lover. Det
ville være en stor lettelse, at slippe for at løse knuder op hver
anden dag.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-07 15:58

Tove Krieger wrote:

> [...]
> og vil fluks prøve at erhverve en. Håber de kan holde hvad de
> lover. Det ville være en stor lettelse, at slippe for at løse

Til orientering: Den koster kr. 149,- (hos Imerco) til en 8 m.
flagstang. Den er nu hejst, og jeg håber på det bedste