Fil server -netværk
Fra : /Peter

Dato : 30-12-06 13:14

Hej gruppe håber det er den rigtige.

Jeg er efterhånden ved at løbe tør for HD plads
i min stationære maskine, den flyder over af 5-6 harddiske
og overvejer nu en netværks-fil-server løsning, hvor jeg evt. kan putte
5-6 ATA hardiske (150-300GB/stk.) i, de skal/behøver ikke køre RAID
nogetsomhelst.

Hvad kunne være en fornuftig/billig/holdbar løsning?

/Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 13:26

> Hvad kunne være en fornuftig/billig/holdbar løsning?

To billige RAS med plads til tre diske i hver.

Det er bare den langsomme løsning med mindre du vælger gigabit, som ikke er
specielt billigt.

Køb hellere et USB kabinet med plads til tre diske. Aldi havde for nogle
månder siden et NorthQ kabinet med plads til tre diske. Ring evt . til
deres hovedafd. og spørg, hvor der er flere tilbage. Sidst jeg så, var de
sat ned til en tusse pr. styk.

http://www.northq.dk/products/excase/nq2900.html

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 17:38

> To billige RAS med plads til tre diske i hver.

NAS, naturligvis

Claus

Fra : /Peter

Dato : 01-01-07 11:22

> [...]
> evt . til deres hovedafd. og spørg, hvor der er flere tilbage. Sidst
> jeg så, var de sat ned til en tusse pr. styk.

OK, det ser fornuftigt ud,
anende ikke sådan noget eksisterede, mange tak.

Godt Nytår
/Peter